Najväčší septembrový pohyb v predajnosti týždenníkov: Prepad Nového Času Ľudia

Pád Nového Času Ľudia (priemerne 58 386 predaných kusov) v septembri 2008 je medzi týždenníkmi najväčším medziročným posunom v aktuálnych výsledkoch oficiálneho auditu predajnosti tlače ABC SR.



Medzičasom zrušený bulvár vydavateľstva Ringier Slovakia predával pred rokom o vyše 20-tisíc výtlačkov viac. Pohoršil si aj oproti augustu - o necelých 3-tisíc kusov. Nový Čas Ľudia tento rok strácal každý mesiac, priemerne viac než 9-tisíc exemplárov. Je to tiež dôsledok prudkého zdražovania niekoľko mesiacov pred zrušením.



Najväčší septembrový pohyb v predajnosti týždenníkov: Prepad Nového Času Ľudia


Výskok mesiaca si pripísalo Plus 7 dní, medziročne stúplo o vyše 18 a pol tisíca predaných výtlačkov.

Najpredávanejším je naďalej Ringierov ženský týždenník Nový Čas pre ženy (211 528) z lacného segmentu. Predával však o vyše desať a pol tisíca kusov menej ako pred rokom. Medzimesačne ale už štvrtýkrát po sebe stúpa, oproti augustu o necelú tisícku výtlačkov.



Nový Čas pre ženy od začiatku roka každý mesiac stráca priemerne až takmer 21-tisíc kusov. Začiatkom roka to bolo do 20-tisíc výtlačkov, od nástupu ženských týždenníkov Chvíľka pre teba od Baueru a obranného klonu Ringieru Čas pre mňa stratil Nový Čas pre ženy v máji cez 37-tisíc kusov, v júni 32-tisíc. Prepad sa zmiernil až nástupom leta.



Vlajková loď Spoločnosti 7 Plus, týždenník Plus 7 dní (174 077), medziročne stúpol o vyše 18 a pol tisíca kusov. Darilo sa mu aj v medzimesačnom porovnaní, oproti augustu sa z neho predal o vyše 7-tisíc vyšší počet kusov. Predajnosť je tak aktuálne približne o 5-tisíc exemplárov nad tohtoročným priemerom.



Pomerne dramaticky vyzerajúce jednorazové výkyvy sú pre titul typické. Trend predajnosti Plus 7 dní je tento rok naďalej pozitívny, medziročné výsledky jednotlivých mesiacov hovoria o priemernom pluse 2 432 kusov.



Báječná žena (153 592) od toho istého vydavateľa je asi o 58-tisíc kusov nižšie ako konkurenčný Nový Čas pre ženy. V septembri si medziročne polepšila o takmer 1 500 výtlačkov. Rástla aj medzimesačne - o 2 476. V medziročných pohyboch za tento rok je titul priemerne v strate o približne 6 600 exemplárov. A to aj napriek tomu, že od apríla do júla bol pre časopis trend medziročných posunov pozitívny.



Prepnite na čítanosť denníkov: V septembri raketovo rástol najmä bulvár



V septembri si pohoršil aj Život (127 204). Ringierovmu týždenníku sa medziročne znížila predajnosť o vyše 9-tisíc kusov. Medzimesačne mierne rástol o 1 201 predaných výtlačkov. Životu sa nedarilo najmä začiatkom roka. V máji a júni však dokonca medziročne stúpal a v júli stratil iba zanedbateľných 500 kusov. Predajnosť sa začala prepadávať opäť v auguste so stratou vyše 6-tisíc exemplárov.




Týždenníky:

Báječná žena

Eurotelevízia

Katolícke noviny

Nový Čas Ľudia

Nový Čas pre ženy

Plus sedem dní

Šarm

Trend

Týždeň

Život


Ďalšie linky:

Denníky,

viac týždenníkov, dvojtýždenníkov, mesačníkov.

 

 

Eurotelevízia (97 518) si po štyroch mesiacoch prepadu čoraz hlbšie pod hranicu 100-tisíc predaných výtlačkov konečne polepšila. Oproti augustu sa z nej v septembri, kedy začína televízna sezóna, predalo o približne o 2 400 kusov viac. Vydavateľstvo Bauer Media SK, ktoré Eurotelevíziu pred rokom prebralo, uviedlo od septembra na trh novú koncepciu a grafickú úpravu titulu. Viac o novej koncepcii.



Tento rok programový týždenník strácal v priemere takmer osemtisíc exemplárov. V júni a júli sa dostal z 10-tisícových medziročných strát na polovicu, aktuálne je pokles oproti septembru 2007 na úrovni 6 193 kusov.



Ringieru v septembri stúpol Nový Čas Nedeľa (68 741). Týždenník bez konkurencie v nedeľnej ponuke tlače si oproti augustu polepšil o 1 760 kusov. S ohľadom na výsledky od začiatku roka je približne o 5-tisíc predaných výtlačkov nad svojim priemerom. Medziročne si nedeľník polepšil o takmer 4-tisíc kusov.



Šarm (56 740) Spoločnosti 7 Plus stratil medziročne takmer 11-tisíc kusov. Na zlé správy od týždenníka v preplnenom ženskom segmente je vydavateľ zvyknutý, Šarm priemerne stráca tento rok približne rovnaký počet predaných výtlačkov. Oproti augustu je pokles miernejší - o 4 159 výtlačkov.



Medziročne si držal trend poklesov aj Bauerov ďalší prebraný týždenník Telemagazín (33 810), pohoršil si o 5 258 výtlačkov. Oproti augustu stúpol o zanedbateľných 56 kusov.



Bulvárny Star (27 007) vydavateľstva Star Production zvykne tento rok strácať priemerne 6-tisíc predaných výtlačkov oproti tým istým mesiacom v roku 2007. V septembri stratil približne 2 300 predaných výtlačkov, obdobný pokles zaznamenal aj medzimesačne.



Opäť do formy sa dostáva .týždeň (16 450). Dosiahol vôbec najvyššiu predajnosť za tento rok. Medziročne stráca približne 1 000 kusov. Priemerne oproti roku 2007 však prichádza o 2 350 výtlačkov. V septembri spustil rozsiahlu marketingovú kampaň.



Ekonomický týždenník TREND (17 749) dosiahol v auguste malý medziročný nárast 68 kusov, tento rok každý mesiac vylepšoval svoj predaj v priemere o takmer 200 kusov. Ide o vôbec najlepší výsledok ekonomického týždenníka v tomto roku.

 



 

Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.



Zdroj údajov: ABC SR.

 

Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding.