Najväčším medziročným pohybom v predajnosti denníkov bol v júni 2007 pokles Nového Času o takmer 13 tisíc kusov. Vyplýva to z výsledkov oficiálneho auditu predajnosti tlače ABC SR.
Predajnosť v kontexte:
Pozrite si vývoj predajnosti konkrétnych denníkov za posledné roky.
• Sme
• Pravda
• Nový Čas
• Új Szó
Ringier predával v júni priemerne 162 tisíc kusov bulvárneho denníka, rok predtým takmer 175. Blížiacim sa letným obdobím je to pre denník najhoršia mesačná hodnota tento rok. Každý z prvých šiestich mesiacov roka medziročne strácal v priemere 9 600 kusov.
Líder medzi denníkmi klesol aj v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom - v máji predával priemerne 179 tisíc kusov. Bol to jeho najlepší výkon tento rok.
Medziročný pád o 9 500 kusov zažil aj denník Sme. V júni si ho denne zvyklo kúpiť takmer 58 tisíc ľudí. Už mal aj horší mesiac - február s 54 tisíckami. Podobne ako pri Novom Čase, aj Sme predávalo najviac v máji - priemerne 62 tisíc kusov.
Strácal aj druhý referenčný denník Pravda. Nie však až tak veľa. V júni sa rozobralo cez 65 tisíc kusov denne, podobne ako v máji. V porovnaní s minulým júnom je to však o 1 500 menej. Pravde sa najviac tento rok darilo v marci, vyskočila až na 72 tisíc kusov. Išlo o značný, ale jednorazový skok v porovnaní s jej 66-tisícovou tohtoročnou priemernou predajnosťou.
Denníky aj rástli. Spoločnosť 7 Plus pozorovala rast denníka Plus jeden deň medziročne o 4 500 kusov na takmer 61 tisícový priemer za jún. Denník kolíše v pomerne širokom rozmedzí - vrchol mal vo februári so 68 tisíckami predaných výtlačkov, najslabší bol apríl s 55 tisíckami. Mesiac pred tým - v máji - predával denník cez 57 tisíc kusov.
Mierne - o tisícku - rástli medziročne Hospodárske noviny s priemerným predajom 18 505 kusov. Svoju predajnosť približne nad 24 tisícmi kusov si drží Új Szó Petit Pressu. Medziročne rástlo o sto kusov.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroj údajov: ABC SR.