Vzostup Nového Času pre ženy (priemerne 224 885 predaných kusov) v októbri 2008 je medzi týždenníkmi najväčším medziročným posunom v aktuálnych výsledkoch oficiálneho auditu predajnosti tlače ABC SR.
Titul vydavateľstva Ringier Slovakia z lacného segmentu ostáva ďaleko najpredávanejším týždenníkom. Medziročný nárast sa mu však podarilo v októbri dosiahnuť vôbec prvý raz za tento rok. Polepšil si o 12 959 predaných kusov. Ešte o niečo lepšie sa Novému Času pre ženy darilo v porovnaní so septembrom - predajnosť mu stúpla o 13 357 výtlačkov.
Pre Plus 7 dní sú typické jednorazové výkyvy predajnosti. V októbri sa týždenník ocitol na svojom niekoľkoročnom dne.
Týždenník od začiatku roka každý mesiac stráca priemerne vyše 17-tisíc kusov. Začiatkom roka to bolo do 20-tisíc výtlačkov, od nástupu ženských týždenníkov Chvíľka pre teba od Baueru a obranného klonu Ringieru Čas pre mňa stratil Nový Čas pre ženy v máji cez 37-tisíc kusov, v júni 32-tisíc. Prepad sa zmiernil až nástupom leta.
Tvrdý pád zaznamenal oproti septembru týždenník Plus 7 dní (152 340). Vlajková loď Spoločnosti 7 Plus si pohoršila o 21 737 predaných kusov. Medziročný pokles je omnoho miernejší - o 896 výtlačkov. Týždenník sa ocitol s rozdielom približne 15-tisíc exemplárov pod svojim tohtoročným priemerom a zároveň tiež na svojom niekoľkoročnom dne.
Pomerne dramatické jednorazové výkyvy sú pre titul typické, spôsobuje ich najmú prikladanie CD a DVD. Trend predajnosti Plus 7 dní je tento rok naďalej pozitívny, medziročné výsledky jednotlivých mesiacov hovoria o priemernom pluse 2 099 kusov.
Báječná žena (149 611) od toho istého vydavateľa je asi o 75-tisíc kusov nižšie ako konkurenčný Nový Čas pre ženy. V októbri si medziročne polepšila o zanedbateľných 356 výtlačkov. Medzimesačne klesla o necelých štyritisíc predaných kusov. V medziročných pohyboch za tento rok je titul priemerne v strate o približne 5 910 exemplárov. A to aj napriek tomu, že od apríla do júla a v septembri bol pre časopis trend medziročných posunov pozitívny.
• Prepnite na čítanosť denníkov: Medziročne najviac klesá Nový Čas. V rámci tohto roku si drží štandard
V októbri si pohoršil aj Život (124 211). Ringierovmu týždenníku sa medziročne znížila predajnosť o vyše 5-tisíc kusov. Medzimesačne klesal o 2 993 predaných výtlačkov. Životu sa nedarilo najmä začiatkom roka. V máji a júni však dmedziročne stúpal a v júli stratil iba zanedbateľných 500 kusov. Predajnosť sa začala prepadávať opäť v auguste so stratou vyše 6-tisíc exemplárov a následne v septembri až vyše 9-tisíc.
Novinky zatiaľ nepomohli. Eurotelevízia (97 383) ostáva pod hranicou 100-tisíc predaných výtlačkov. Oproti septembru sa jej predajnosť znížila o 135 kusov. Medziročný pokles predstavuje výraznejšiu stratu 4 700 predaných výtlačkov. Trend je celoročne nepriaznivý, priemerne titul každý mesiac stráca takmer 7 500 exemplárov. Vydavateľstvo Bauer Media SK, ktoré Eurotelevíziu pred rokom prebralo, uviedlo od septembra na trh novú koncepciu a grafickú úpravu titulu.
Ringieru v októbri klesol Nový Čas Nedeľa (61 643). Týždenník bez konkurencie v nedeľnej ponuke tlače si oproti septembru pohoršil o 7 098 kusov. Medziročne nedeľník klesol o 1 733 výtlačkov. V priemere je predajnosť titulu stabilná, medziročná strata v každom mesiaci tohto roku je nižšia ako 200 kusov.
Slovenka (48 127) vydavateľstva Star Production si medziročne polepšila o 2 129 predaných výtlačkov. Oproti septemberu však zaznamenala pokles o 1 102 kusov. Z globálneho pohľadu je predajnosť titulu stabilizovaná okolo 50-tisíc exemplárov.
Nováčik v audite Bauerova Chvíľka pre teba (37 713) si oproti septembru pohoršila o 6 319 predaných kusov. Vtedy bola auditovaná prvý raz. Viac informácií.
Šarm (61 883) Spoločnosti 7 Plus stratil medziročne vyše 5-tisíc kusov, približne rovnaký pokles zaznamenal aj oproti septembru. Na zlé správy od týždenníka v preplnenom ženskom segmente je vydavateľ zvyknutý, Šarm priemerne stráca tento rok vyše 10-tisíc predaných výtlačkov.
Medziročne si držal trend poklesov aj Bauerov ďalší prebraný týždenník Telemagazín (33 062), pohoršil si o 5 612 výtlačkov. Oproti septembru klesol o 748 kusov.
Bulvárny Star (27 156) vydavateľstva Star Production stráca tento rok priemerne 5 461 predaných výtlačkov. Trend poklesu sa mu zatiaľ nepodarilo zvrátiť ani raz. V októbri medziročne klesol iba o zanedbateľných 181 exemplárov, obdobný pokles zaznamenal aj medzimesačne.
Týždenníku .týždeň (16 475) sa tretí mesiac po sebe podarilo udržať nad hranicou 16-tisíc predaných výtlačkov. Dosiahol tiež vôbec najvyššiu predajnosť za tento rok. Medziročne stráca približne 363 kusov. Priemerne oproti roku 2007 však prichádza o 2 151 výtlačkov. V septembri vydavateľstvo W Press spustilo rozsiahlu marketingovú kampaň.
Ekonomický týždenník TREND (18 461) dosiahol rekordne najvyššiu predajnosť za ostatné roky. Nad hranicu 18-tisíc predaných výtlačkov sa mu podarilo stúpnuť naposledy v decembri 2007. Medziročne dosiahol nárast o 783 kusov, obdobne si polepšil aj oproti septembru. Ekonomický týždenník tento rok každý mesiac vylepšoval svoj predaj v priemere o asi 250 kusov.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroj údajov: ABC SR.
Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding.