Pád Nového Času Ľudia (priemerne 61 197 tisíc predaných kusov) v auguste 2008 je medzi týždenníkmi najväčším medziročným posunom v aktuálnych výsledkoch oficiálneho auditu predajnosti tlače ABC SR.
Medzičasom zrušený bulvár vydavateľstva Ringier Slovakia predával pred rokom o vyše dvanásťtisíc výtlačkov viac. Pohoršil si aj oproti júlu - o 5 401 kusov. Nový Čas Ľudia tento rok strácal každý mesiac, priemerne takmer osemtisíc exemplárov.
Najpredávanejším je naďalej Ringierov ženský týždenník Nový Čas pre ženy (210 630) z lacného segmentu. Predával však o vyše šesť a pol tisíca kusov menej ako pred rokom. Medzimesačne ale už tretíkrát po sebe stúpa, oproti júlu o 5 485 výtlačkov.
Nový Čas pre ženy od začiatku roka každý mesiac stráca priemerne nezanedbateľných 22-tisíc kusov. Začiatkom roka to bolo do 20-tisíc kusov, od nástupu ženských týždenníkov Chvíľka pre teba od Baueru a obrannému klonu Ringieru Čas pre mňa stratil Nový Čas pre ženy v máji cez 37-tisíc kusov, v júni 32-tisíc. Prepad sa zmiernil až nástupom leta.
Vlajkový titul Spoločnosti 7 Plus týždenník Plus 7 dní (167 041) medziročne klesal o vyše desaťtisíc kusov. Oproti júlu je pokles približne polovičný, z časopisu sa predal o 5 429 nižší počet výtlačkov. Jeho predajnosť sa však pohybuje okolo tohtoročného priemeru, jednorazové výkyvy sú pre titul typické. Trend predajnosti Plus 7 dní je tento rok naďalej mierne pozitívny, medziročné výsledky jednotlivých mesiacov hovoria o priemernom pluse 416 kusov.
Báječná žena (151 116) od toho istého vydavateľa je asi o 60-tisíc kusov nižšie ako konkurenčný Nový Čas pre ženy. V auguste si medziročne pohoršila o takmer päťtisíc výtlačkov. Klesala aj medimesačne - o 7 051. V medziročných pohyboch za tento rok je titul priemerne v strate o približne 7 600 exemplárov. A to aj napriek tomu, že od apríla do júna bol pre časopis trend medziročných posunov pozitívny.
Prepnite na čítanosť denníkov: Plus jeden deň trhol hranicu 70-tisíc predaných výtlačkov
V auguste klesal aj Život (126 003). Ringierovmu people magazínu sa medziročne znížila predajnosť o vyše šesťtisíc kusov. Medzimesačný pokles je približne o tisícku nižší. Životu sa nedarilo najmä začiatkom roka, v máji a júni však dokonca medziročne stúpal a naposledy v júli stratil iba zanedbateľných 500 kusov.
Eurotelevízia (95 123) sa už štvrtým mesiacom prepadáva čoraz hlbšie pod stovku. Tento rok strácala v priemere takmer osemtisíc kusov. V júni a júli sa programový týždenník dostal z 10-tisícových medziročných strát na polovicu, aktuálne je pokles oproti augustu 2007 na úrovni takmer osemtisíc kusov. Vydavateľstvo Bauer Media SK, ktoré Eurotelevíziu prebralo pred rokom, uviedlo od septembra na trh novú koncepciu a grafickú úpravu titulu.
Ringieru v auguste nestúpal ani Nový Čas Nedeľa (66 981). Týždenník bez konkurencie v nedeľnej ponuke tlače si oproti júlu pohoršil o takmer päťtisíc kusov, stále však ide o nadpriemernú predajnosť s ohľadom na výsledky od začiatku roka. Medziročne nedeľník klesol o presne 657 kusov.
Šarm (60 899) Spoločnosti 7 Plus stratil medziročne vyše sedemtisíc kusov. Na zlé správy od týždenníka v preplnenom ženskom segmente je vydavateľ zvyknutý, Šarm priemerne stráca tento rok takmer 11-tisíc predaných výtlačkov. Oproti júlu je pokles miernejší - o 2 350 výtlačkov.
Medziročne si držal trend poklesov aj Bauerov ďalší prebraný týždenník Telemagazín (33 754). Mesačne stráca priemerne cez štyritisíc kusov, v auguste je to už dokonca pokles o vyše päťtisíc exemplárov.
Bulvárny Star (29 392) vydavateľstva Star Production zvykne tento rok strácať priemerne šesť a pol tisíca predaných výtlačkov oproti tým istým mesiacom v roku 2007. V auguste stratil takmer štyritisíc.
Opäť do formy sa dostáva .týždeň (16 308). Dosiahol vôbec najvyššiu predajnosť za tento rok. Jeho medziročná strata 683 kusov je tento rok taktiež najmiernejšia. Priemerne oproti roku 2007 prichádza o 2 518 výtlačkov.
Ekonomický týždenník Trend (16 960) dosiahol v auguste medziročnú stratu 637 kusov, tento rok každý mesiac vylepšoval svoj predaj v priemere o takmer 200 kusov.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroj údajov: ABC SR.
Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding.