Netflix si objednal prvý seriál z Británie
Americká internetová videoslužba Netflix potvrdila, že nakrúti veľkú kráľovskú drámu The Crown, ktorá sa pozrie na zákulisie života na dvoch najznámejších adresách vo Veľkej Británii – v Buckinghamskom paláci a Downing Street 10. Dej má zobrazovať intrigy, romániky a machinácie, ktoré boli za najväčšími udalosťami formujúcimi druhú polovicu 20. storočia, uvádza Guardian. Prvý seriál Netflixu z britskej produkcie bude mať desať častí, spoločnosť ale počíta, že by mohlo ísť o dlhodobý projekt, ktorý by sa mohol dočkať 50 pokračovaní. Úspech má zaručiť atraktívna téma a príbeh, ktorý napíše scenárista Peter Morgan. Ten napísal aj film The Queen z roku 2006, za ktorý herečka Helen Mirren získala Oscara. Námet seriálu sa odvíja od aktuálnej Morganovej divadelnej hry The Audience s rovnakou tematikou.
Hellen Mirren v úlohe kráľovnej Alžbety II. v predstavení The Audience Zdroj: SITA/AP
Rakúske rádiá chcú spoločný livestream
Rakúske komerčné stanice plánujú spoločnú platformu, cez ktorú budú dostupné online. Spoluprácu rozbehli stanice Kronehit, Life Radio a Antenne Steiermark, informuje Der Standard. Nová služba Radioplay Österreich by mohla odštartovať v druhej polovici budúceho roku. Ambíciou je zhromaždiť na jednom mieste stream všetkých terestriálne vysielajúcich rádií. Do projektu prizvú komerční vysielatelia aj verejnoprávny ORF, hoci ten prevádzkuje vlastný projekt Radiothek. Vysielatelia chcú mať produkt hotový do polroka, dokedy si chcú vyjasniť právne, technické a marketingové otázky. Inšpirácia pochádza z Veľkej Británii, kde obdobne spolupracujú BBC a komerčné stanice.
Na Facebooku môžete poďakovať za kamarátstva
Najrozšírenejšia sociálna sieť predstavila nový nástroj Say Thanks, pomocou ktorého môžu používatelia poďakovať svojim priateľom. Na stránke facebook.com/thanks si vyberú priateľa zo zoznamu a Facebook automaticky vytvorí špeciálne krátke video zobrazujúce spoločné chvíle. Sociálna sieť si na to berie spoločné fotografie osôb, ktoré možno aj ručne selektovať. Finálne video sa dá zdieľať na sieti, pričom kamarát, ktorého sa týka, je v ňom automaticky označený, píše Meedia.de. Personalizované videá si používatelia Facebooku mohli vytvárať už začiatkom tohto roka, keď sociálna sieť ponúkla akýsi archívny prehľad činnosti. Spätné obzretie sa do svojej online minulosti zdieľalo vtedy 200 miliónov používateľov.
Twitter chce loviť nových používateľov
Twitter chce prilákať nových používateľov novou funkcionalitou - takzvanou instant timeline. Noví useri by tak mali hneď po registrácii vidieť na svojej osi príspevky, ktoré by ich mohli zaujímať - bez toho, aby sami rozmýšľali nad tým, koho začnú sledovať. Zaujímavosťou je, že na mikroblogovaciu platformu chodí polmiliardy ľudí mesačne bez toho, aby sa na ňu prihlasovali. Twitter o tom informoval v stredu na akcii v San Franciscu. Sociálna sieť pripravuje podľa AdAge.com aj ďalšiu aplikáciu, ktorá doplní kúpenú videoappku Vine. Server dodáva, že reklamné tržby Twitteru kontinutálne rastú - v treťom kvartáli medziročne o 109 percent na 320 miliónov USD, no investori sú sklamaní zo spomaľovania rastu a z toho, že Twitter je stále vzdialený od výkonnosti Facebooku. Počet aktívnych používateľov dosiahol v treťom štvrťroku 284 miliónov, o štvrtinu viac ako v druhom kvartáli.
Nahá Kim Kardashian robí zázraky. Aj keď je z Photoshopu
Americký magazín Paper chcel dobyť internet, a to sa mu vďaka foteniu s Kim Kardashian podarilo. Modelka a herečka na titulke jeho špeciálneho zimného vydania vzbudila pozornosť online sveta, kde sa objavil aj hashtag s rovnakým znením ako text z obálky časopisu – Break the Internet. A to aj napriek tomu, že ústredná fotka, ktorá bola na prvej stránke magazínu, bola dotvorená vo Photoshope, priznala spoluzakladateľka a šéfredaktorka časopisu Kim Hastreiter pre Digiday. K. Kardashian na fotografii dopadá prúd z práve otvorenej fľaše sektu letiaci oblúkom ponad hlavu do pohárika položeného na zadku. Vnútri časopisu sa známa televízna postavička odhaľuje. Analýza spoločnosti Topsy podľa Digiday ukazuje, že po zverejnení obálky sa na Twitteri meno Kim Kardashian zmieňovalo asi 200-tisíc krát, kým v predošlých dňoch to bolo desaťkrát menej. K. Hastreiter zas pre web prezradila, že fotky z Paper cez Google večer medzi 20. hodinou a polnocou hľadalo 5,5 milióna ľudí.
We popped the top on the rest of our @KimKardashian #BreakTheInternet cover. See it all: http://t.co/WsgeYPhN6f pic.twitter.com/2G6cZjpNVV
— PAPER Magazine (@papermagazine) 13. Listopad 2014
Z Chartshow bude minikvíz
Nemecká stanica RTL vynoví svoj populárny formát Chartshow, ktorý v novembri po prvýkrát vysielala aj Markíza. Relácia, v ktorej sa v dokrútkach komentujú hudobné rebríčky na rôzne témy, bude doplnená o kvíz, informuje DWDL.de. Hádať budú prominentní hostia, ktorí spolu s moderátorom Oliverom Geissenom glosujú prezentované skladby.
Sony proti káblovkám
Japonská firma Sony predstavila novú cloudovú TV službu PlayStation Vue. Ponúkať bude vysielanie TV kanálov bez mesačnej zmluvy, ako to býva u operátorov. Používatelia si ju teda budú môcť objednať, kedy a na ako dlho chcú. Hoci nesie názov hernej konzoly, dostupná bude po PS3 a PS4 na iPade a ďalších zariadeniach. Beta verzia sa dostane na verejnosť (potrebná bude pozvánka) ešte tento mesiac. PlayStation Vue bude ponúkať prístup k 75 kanálom veľkých hráčov ako CBS, Fox a NBC, píše The Verge. Sony zatiaľ nezverejnila ceny. Nová služba má ďalej posunúť vnímanie PlayStation ako multimediálneho centra a nahradiť káblové set-top boxy. The Verge pripomína, že podobné pokusy v minulosti stroskotali na tom, že na internetových boxoch neboli dostupné všetky kanály a programy.
Swift dostala vraj oveľa menej ako tvrdí Spotify
Škriepky medzi Taylor Swift a Spotify pokračujú. Hudobné vydavateľstvo speváčky, ktorá tento mesiac stiahla zo streamovacej služby svoj celý reportoár, uviedlo, že tržby zďaleka neboli na úrovni 6 miliónov dolárov, ako to pre tento rok predpovedal šéf Spotify Daniel Ek. Za uplynulých 12 mesiacov vraj Spotify vyplatil Taylor Swift pol milióna dolárov za prehratia od amerických používateľov, celosvetovo sa stržby mali dostať na úroveň dvoch miliónov. Peniaze si delia viaceré strany, píše Mashable - nahrávacie štúdio speváčky Big Machine dostane najviac, potom Universal Music Group ako distribútor, ako aj Sony/ATV Music Publishing. K 6 miliónom sa D. Ek mal dostať tak, že polmilióna nesprávne vynásobil 12 mesiacmi.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)