Americký mediálny koncern získal 73-percentný podiel vo vzniknutej firme National Geographic Partners, ktorá bude vydavateľom populárno-náučného magazínu so 127-ročnou tradíciou. Pôvodný vydavateľ National Geographic Society pôsobiaci ako neziskovka si ponechal 27-percentný podiel.
Murdochova firma prevezme po transakcii aj ďalšie mediálne aktivity organizácie – jej digitálne platformy, vydavateľstvo či podnikanie v cestovateľskom biznise.
Do novej firmy National Geographic Partners sa zaradia aj televízne stanice z rodiny National Geographic. V tomto projekte je 21st Century Fox zahrnutý už od začiatku – hlavný kanál odštartoval ešte v roku 1997 ako joint venture jeho dcérskej firmy Fox Cable Networks a National Geographic Society. Medzičasom vznikli aj ďalšie stanice vysielajúce pod brandom National Geographic.
Celý obchod stál amerického mediálneho giganta podľa BusinessInsider.com 725 miliónov dolárov. National Geographic sa bude po vyše storočí vo vzdelávacej inštitúcii po novom orientovať v súkromných rukách na zisk.
National Geographic vyšiel prvý raz v roku 1888, vtedy len v počte 200 kusov. Súčasný náklad v júni tohto roka bola podľa Washingtonian.com na úrovni 3,4 milióna výtlačkov.
Časopis vychádza v zhruba 40 jazykových mutáciách po celom svete. Na Slovensku distribuuje českú verziu mesačníka vydavateľstvo Ecopress, dnešná Mafra Slovakia.
Nový majiteľ National Geographic, spoločnosť 21st Century Fox, vznikla v roku 2013 po odčlenení sa od pôvodnej firmy News Corp. Patrí pod ňu Murdochov televízny a filmový biznis, teda najmä filmové štúdia 20th Century Fox, televízne stanice pod značkou Fox či nemecký vysielateľ Sky.