„Po ôsmich rokoch práce pre vydavateľstvo Ecopress, a. s., dozrel čas na zmenu. K včerajšiemu dňu som ukončil svoje pôsobenie vo vydavateľstve, z ktorého sa za posledné roky stal stabilný prvok slovenskej vydavateľskej scény. Chcem sa vám všetkým poďakovať nielen za spoluprácu ale aj mnohokrát za konkurenčnú inšpiráciu. Naša odvetvie zažíva ťažké obdobie, ale neznamená to, že končíme. Som presvedčený práve o opaku a všetkým vám držím palce, nech toto náročné obdobie ktoré zažívame, zvládnete(me) so cťou,“ uviedol v rozlúčkovom e-maile.
Jeho nástupca V. Mužík mal v doterajšej kariére na starosti skôr obsah. V minulosti bol šéfredaktor Nového Času aj českého bulvárneho denníka Blesk, riaditeľ spravodajstva v českej TV Nova a naposledy riaditeľ nových médií v slovenskej TV Joj.
Tam pôsobil iba niekoľko mesiacov. Do televízie nastúpil v novembri 2013, skončil však už vo februári s ďalšími členmi manažmentu, po tom, čo majitelia Jojky rozviazali spoluprácu s generálnym riaditeľom Františkom Borovským. Viac informácií.
Ecopress patrí od minulého roka do skupiny Agrofert, ktorú zakladal podnikateľ Andrej Babiš. Z tlačovej správy vyplýva, že Ecopress je medzičasom súčasťou českého vydavateľstva Mafra (MF Dnes, Lidové noviny), ktoré Agrofert kúpil rovnako vlani.
Denník Ecopressu - Hospodárske noviny - zaznamenal v minulom roku spomedzi celoplošných denníkov monitorovaných v audite ABC SR najvyšší pokles priemerného predaja.
Ekonomický denník dosiahol v roku 2013 priemerný predaj 13 428 výtlačkov, čo znamenalo medziročný pokles o 12,7 percenta. Noviny vlani prešli obsahovými aj grafickými zmenami, koncom roka tiež vydavateľstvo opustilo spoločný systém spoplatnenia slovenských webov v rámci siete Piano.
Hospodárske noviny v minulom roku dvakrát podliezli hranicu 13-tisíc výtlačkov, minimum dosiahli v auguste (12 477). V januári 2014 ho následne aktualizovali, keď v priemere predávali 11 649 kusov.
Ecopress okrem Hospodárskych novín vydáva odborné tituly Zdravotnícke noviny, Stratégie, Obchod, Sestra, Diabetik, Student Life, Horeca magazine a ďalšie. Na webe prevádzkuje vydavateľstvo portál HNonline.sk, na ktorom malo začiatkom marca predstaviť vlastný systém spoplatnenia, čo v avizovanom termíne nestihlo.