Podľa druhej tohtoročnej vlny prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI spoločnosti Median SK sa zmenilo poradie v čítanosti slovenských denníkov. Najčítanejším denníkom je naďalej bulvárny Nový Čas vydavateľstva Ringier, ktorý „včera čítalo“ 24,62 % opýtaných. Oproti prieskumu z prvých mesiacov tohto roka klesla hodnota čítanosti o 0,9 percentného bodu. Výraznejší prepad vyplýva z medziročného porovnania – pred rokom dosahol Nový Čas ešte 28-percentnú čítanosť.
Na druhej priečke sa po dlhom čase objavil denník Sme vydavateľstva Petit Press s hodnotou 9,48 %. Čítanosť Sme je stabilná, prepad však zaznamenala Pravda s hodnotou 8,66 %. Pri porovnaní počtu predaných výtlačkov dosahuje Pravda lepšie výsledky ako Sme, ktorého predajnosť v uplynulých mesiacoch skôr klesala. V minulej vlne a aj pred rokom čítalo Pravdu ešte vyše desať percent respondentov. Korzár získal podľa druhej vlny MML 4,89-percentnú hodnotu čítanosti, Šport 4,49 %, Új szó 3,07 %, Hospodárske noviny 1,40 %.
Najčítanejší týždenník je naďalej Plus 7 dní s aktuálnou hodnotou 15,06 percenta, čo je o pol percentného bodu viac ako začiatkom roka. Na druhej priečke sa opäť objavil s rastúcou hodnotou Nový Čas pre ženy (10,86 %), ktorý vystriedal časopis Markíza. Ten podľa posledného prieskumu včera čítalo 8,81 % respondentov. Nasleduje Báječná žena (7,52 %). Život (6,86 %) a Eurotelevízia (6,41 %), ktoré si oproti poslednej vlne pohoršili o približne jeden percentný bod.
Najčítanejšie mesačníky sú Zdravie (12,53 %), Eva (11,42 %), Emma (9,97 %), Záhradkár (7,45 %) a Rebecca (7,43 %). Vývoj predajnosti tlače v sekcii Grafy a tabuľky > Tlač. (tc)