Slovenská pobočka českého vydavateľského domu Mladá Fronta - MF Media od januára rozširuje svoje portfólio o dva tituly adaptované z materského Česka. V oboch prípadoch ide zatiaľ iba o priame preklady bez pôvodného slovenského obsahu.
Prvou novinkou je exkluzívny pánsky mesačník ForMen, ktorého prvé číslo vyšlo 8. januára 2009. S podtitulom „Časopis len pre mužov“ prináša za cenu 3,29 eur (99 Sk) celkovo 130 na kriedovom papieri vytlačených strán a futbalistu Davida Beckhama na lakovanej obálke.
ForMen má podľa informácií na webe vydavateľstva ambíciu osloviť mužov vo veku 28 – 45 rokov, vysokoškolsky a stredoškolsky vzdelaných a veľmi dobre finančne zabezpečených. V hľadáčiku má najmä podnikateľov, manažérov a obchodníkov.
„Z prieskumov, ktoré pre Mladú Frontu uskutočnila agentúra NMS, vyplýva, že súčasná generácia úspešných mužov - tridsiatnikov nemá na trhu svoj časopis. Tituly, ktoré o sebe tvrdia, že sú časopisy pre mužov, vyšli z prieskumu buď s veľmi mladou, alebo sociálne slabou čitateľskou skupinou. Časopis ForMen stavia svoj redakčný obsah presne na mieru úspešným a moderným mužom. V časopise sa nedočkáte polonahých žien, šteklivých vtipov ani sexuálnych návodov. Naproti tomu sa čitateľ dozvie o nových možnostiach investícií, prečíta si príbehy úspešných, dozvie sa novinky z techniky i kultúry, ktoré by ho mohli zaujať,“ píše sa na webe materského vydavateľstva.
ForMen chce stavať na prehľadnej grafike, stálych rubrikách a kvalitných fotografiách. Šéfredaktorom českej aj slovenskej verzie časopisu je René Decastelo. „Zabudli sme na všetky časopisy „pre pubertiakov“ a vytvorili magazín, za ktorý sa dospelý muž nemusí hanbiť, keď ho má na svojom pracovnom stole,“ napísal v editoriáli prvého čísla.
ForMen vychádza v náklade 15-tisíc výtlačkov a cena jednej plnofarebnej inzertnej strany je stanovená na 4 150 eur (125 033 Sk). Na českom trhu titul pôsobí od apríla 2006.
Druhou novinkou je časopis Moja psychológia, ktorého prvé číslo vyjde 13. januára. S podtitulom „Jediný mesačník o tom, akí sme a nielen ako vyzeráme!“ bude za cenu 1,96 eur (59 Sk) vychádzať v rozsahu 100 – 132 strán.
„Aj keď má časopis v názve viacmenej odborné slovo, ide o lifestylový časopis určený širokej verejnosti. Našim cieľom je prinášať vysokú kvalitu textov. Nadviazali sme spoluprácu s uznávanými a kvalitnými novinármi, pri spracovaní článkov úzko spolupracujeme s odborníkmi na danú problematiku,“ píše sa v profile časopisu.
Moja psychológia má osloviť najmä ženy, ale aj mužov vo veku od 25 do 45 rokov, „vzdelaných ľudí túžiacich po poznaní, ktorí majú vysoké nároky na kvalitu života, vrátane kvalitného čítania“. Mesačník chce prinášať články o medziľudských vzťahoch, najnovších poznatkoch z personalistiky alebo správneho odbúravania stresu či nové pohľady na služby a produkty v oblasti prevencie a starostlivosti o zdravie. Predstaviť má tiež špičkové komodity z farmaceutického, potravinárskeho, automobilového i finančného segmentu, vrátane noviniek z oblasti módy a kozmetiky, nových trendov v cestovaní a zaujímavostí zo sveta kultúry.
Magazín bude vychádzať v náklade 35-tisíc výtlačkov, cena jednej plnofarebnej inzertnej strany je stanovená na 3 900 eur (117 491,40 Sk). Šéfredaktorkou oboch mutácií Mojej psychológie je Martina Švecová. Na českom trhu titul pôsobí od novembra 2006.
MF Media tiež od januára redizajnovala, upravila koncepciu a zväčšila formát svojho mesačníka Diéta. Všetky tri tituly podporila reklamnou kampaňou, ktorá zahŕňa televízny sponzoring, citylighty na novinových stánkoch či internet.
Spoločnosť MF Media vydávala na Slovensku doposiaľ mesačníky Ľudia a Zem, Eurobiznis, Moje zdravie, Bývanie Stavby Reality, Stavba a detské tituly Šikovníček a Sunny Speaks English. Náklady svojich titulov vydavateľstvo neoveruje cez oficiálny audit ABC, ale prostredníctvom poradenskej firmy Deloitte Audit. Výkonným riaditeľom MF Medie je Radek Pozděna, najnovšou personálnou akvizíciou je bývalá moderátorka spravodajskej televízie Ta3 Alžbeta Rajtková, ktorá obsadila pozíciu obchodnej riaditeľky.
Ukážky grafickej úpravy časopisu ForMen