Mesačník Auto motor a šport prešiel relaunchom

Motoristický časopis Auto motor a šport vydavateľstva Motor-Presse Slovakia prešiel počnúc aktuálnym číslom 7/2012 relaunchom. Stalo sa tak pri príležitosti 20. výročia od jeho vzniku. Rozsiahle zmeny sprevádza kampaň s headlinom "20 rokov na plný plyn". 

"Relaunch sme plánovali už dávnejšie, ešte pred krízou v rámci skupiny vydavateľstiev Motor-Presse International v strednej a východnej Európe, kde vydávame časopisy na báze nášho partnerského nemeckého časopisu Auto motor und sport," povedal pre Mediálne.sk riaditeľ vydavateľstva Ján Korecký.

Nakoniec však podľa Koreckého pristúpila k relaunchu iba poľská mutácia magazínu. "My sme sa rozhodli počkať na ich výsledky a prípadné doladenie konceptu. Vlani pri 65. výročí vychádzania relaunchovali časopis Auto motor a sport nemeckí kolegovia. Vtedy sme sa rozhodli, že aj my pri našom výročí urobíme relaunch," vysvetlil.

Mesačník Auto motor a šport prešiel relaunchom

Vydavateľstvo v kampani propaguje, že Auto motor a šport "prichádza s väčším počtom strán, s novými témami, fascinujúcimi reportážami, servisnými informáciami i modernejším dizajnom". Pod logom sa na titulnej strane po novom charakterizuje ako "nezávislý, kritický a fascinujúci".

"Menšie či väčšie zmeny, aktualizovanie koncepcie sú súčasťou vydavateľskej praxe. Menia sa potreby a očakávania čitateľa, musí sa meniť aj časopis. Teraz, pri dvadsiatom výročí sme urobili výraznejšie zmeny v obsahu aj forme, aby sme reagovali na požiadavky doby a impulzy z mediálneho trhu. Zmodernizovali sme grafiku, obohatili obsah o nové rubriky, zdokonalili a ešte väčšmi sprehľadnili systém hodnotenia testovaných áut," hovorí Korecký.

Základné grafické pravidlá relaunchovaného Auto motor a športu vychádzajú z grafiky nemeckého partnerského časopisu. V obsahu pribudli magazínové a servisné témy. "Chceli by sme dať väčší dôraz na publicistiku a pomáhať riešiť problémy motoristov," dodal šéf vydavateľstva. 

Opticky najväčšou zmenou je prechod zo šitej na lepenú väzbu. 

Motor-Presse Slovakia nechce konkretizovať aktuálnu predajnosť časopisu, na medzinárodnom webe vydavateľskej skupiny deklaruje číslo 6-tisíc výtlačkov. "Pri udávaní parametrov časopisu uvádzame výsledky čítanosti podľa MML, ktoré o pôsobení a vplyve časopisu poskytujú lepšiu informáciu ako údaje o predaji," tvrdí Korecký. Podľa prieskumu MML-TGI agentúry Median SK za 4. kvartál 2011 a 1. kvartál 2012 dosahuje Auto motor a šport čítanosť 4,0 %, čo znamená, že posledné vydanie držalo v rukách 179-tisíc čitateľov vo veku od 14 do 79 rokov. 

Z motoristickej tlače je oficiálne známa iba predajnosť mesačníka Auto Bild vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia, ktorý od februára 2012 vstúpil do auditu nákladov tlače ABC SR. Vo februári sa z neho predalo 4 235, v marci 4 405 a v apríli doposiaľ najvyšších 7 613 kusov.