Odpovedá: riaditeľka vydavateľstva Star Production Mária Reháková
Ktorá udalosť alebo osobnosť minulého roka najviac ovplyvnila brandžu, v ktorej pracujete?
Udalosť v podobe minuloročného fenoménu krízy. Neobišiel vydavateľstvo, ani jeho pracovný kolektív. Napriek počiatočným nepriaznivým výhľadom, nenastal dôvod na pesimizmus. Opatrnosť v inzertnej oblasti bola naopak silnou motivačnou zložkou pri hľadaní nových variácií a prvkov, ktoré zapôsobili na udržaní si doterajších inzertných partnerov, ako aj na získavaní nových, ktorí ocenili inzertnú variabilnosť a atypickosť, žánrovú rôznorodosť a najmä dôveryhodnosť, ktorá najmä v Slovenke bola neprehliadnuteľným bonusovým prídavkom. Čo sa týka osobnosti, každá zo žien, ktorá získala titul v novoobnovenej ankete Slovenka roka, bola pre mňa, pre celé vydavateľstvo Starproduction a novinársku branžu veľkou výzvou ako vniesť medzi fakty ľudskosť a posolstvo pomoci.

Aký to bol rok?
Rok 2009 bol plný pracovných plánov, ktoré na jeho konci hodnotím veľmi úspešne. V čase internetizácie sme si udržali vo všetkých časopisoch stabilný predaj, časopisecké portfólium sme rozšírili o regionálne printové médium Metropola, ktoré každý mesiac vychádza v Lamači a Záhorskej Bystrici, Petržalke a Devínskej Novej Vsi. Vydavateľstvo paralelne buduje internetovú domovskú stránku, na ktorej bude Star, La Femme, Slovenka, Metropola a Top Cars mať vynovenú a zmodernizovanú podobu.
Na čo sa najviac tešíte v roku 2010?
V novom roku sa teším na ľudí, ktorí aj v hektickom novinárskom ovzduší vedia vyťažiť z prostredia, v ktorom pracujú. Dynamika, živé a mnohostranné aktivity, rozhovory so známymi a vplyvnými osobnosťami, to všetko dáva práci v médiách neopísateľný rozmer. Pri správnom a etickom nasmerovaní informácií a aktivít môžu novinári to, čo naberú na seba počas práce, nasmerovať medzi čitateľov. Pracovať a viesť vydavateľstvo je o nesmiernej zodpovednosti a pokore. Neustále musíte mať pred sebou čitateľa, ktorý je súčasťou vašej práce. Teším sa preto na každého čitateľa, ktorý k nám pribudne, lebo to nie je iba o číslach a zvýšenom náklade, ale predovšetkým o dôvere a nadviazaní ďalšieho priateľského kontaktu a vzťahu.
Zajtra ráno odpovedá: generálny riaditeľ reklamnej agentúry Creo/Young&Rubicam Michal Ruttkay
V projekte Mediálni lídri oslovujeme už štvrtý rok desiatky ľudí, ktorí hýbu slovenskými médiami. Ich odpovede zverejňujeme od 17. decembra každý deň o 8:00 a 12:00 a 15:00.
- Kompletný zoznam už zverejnených: Mediálni lídri 2009/2010 (aj RSS)