Ako (ne)majú informovať médiá o samovražde

Objem správ o samovraždách a ich konkrétny obsah môže negatívne vplývať na čitateľov a istú časť teoreticky „inšpirovať“ k rovnakému kroku. Médiá by preto pri informovaní o samovraždách mali byť maximálne zodpovedné, píše novinárka Guardianu Sarah Boseleyová v súvislosti s úmrtím herca Robina Williamsa. Približovanie spôsobu dobrovoľného odchodu zo sveta a načrtnutie detailov môže ponúknuť jednotlivcom návod, ako postupovať, ak takisto premýšľajú o samovražde. V britskej relácii Casualty ukázali v minulosti osobu, ktorá sa predávkovala a v ďalšom týždni stúpol počet samovrážd týmto spôsobom o 17 percent. V Taiwane po samovražde známej osobnosti, o ktorej média hojne informovali, takisto stúpol počet samovrážd, upozorňuje autorka.

Nevhodný spôsob pocty

V súvislosti s úmrtím Robina Williamsa sa nevyznamenal britský kanál Channel 4, ktorý v zostrihu z filmovej kariéry herca, použil aj záber z filmu Dobré ráno, Vietnam. R. Williams v úryvku spieva „Prečo nevezmú lano a neobesia ma?“. Herec podľa oficiálnych informácií zomrel na udusenie po samovražde, ktorú spáchal práve obesením. Channel 4 si nevhodné načasovanie priznal a ospravedlnil sa s tým, že nešlo o úmysel, uvádza Independent.

S platenými videami prichádza aj Twitter

Twitter predstavil zadávateľom reklamy nový formát platených videí, pri ktorých bude účtovať modelom Cost-per-view, teda za počet prehratí na stránke. V praxi to znamená, že zadávateľ bude platiť, len ak si používateľ na sociálnej sieti video pustí tlačidlom play, nie za samotné zobrazenie, uvádza The NextWeb. Aj na YouTube firmy platia až za prehratie niekoľkých sekúnd spotu. Značkám Twitter ponúkne nové nástroje na meranie úspešnosti videí, kde uvidia aj zásah organického a plateného videoobsahu.

Akí sú dnešní mladí spotrebitelia

Zaujímavú infografiku o správaní mladých spotrebiteľov priniesol Adweek. Do kategórie Millenials v tomto prípade zaradil ľudí narodených medzi rokmi 1981 – 2000. O nich ako o cieľovke sa v marketingovej teórii hovorí veľa, no aj mladí sa s dobou menia a ich návyky takisto. Podľa zverejnených dát 18 percent Millenials žije ešte u rodičov a sú od nich finančne závislí. Pri nakupovaní sa až 68 percent z nich nechá inšpirovať celebritami a skoro rovnakému množstvo radami kamarátov. Svoj smartfón kontrolujú Millenials v priemere až 43-krát za deň, uvádza okrem iného web.

Čo sa stane z Facebooku, keď na ňom „lajkujete“ všetko

Redaktor webu Wired Matthew Honan si vyskúšal experiment s Facebook, na ktorom 48 hodín nepretržite „lajkoval“ všetko, čo sa dalo. A to bez výnimky vrátane stránok, „ktoré by sa mu mohli páčiť“. Ako to ovplyvnilo jeho news feed a ako reagovali jeho priatelia na sociálnej sieti, opisuje M. Honan v článku, z ktorého cítiť pocit určitého víťazstva nad modrým gigantom.

Štyri dôvody, prečo BuzzFeed kraľuje

Existuje iba osem rokov a dnes má hodnotu 850 miliónov dolárov. Web Buzzfeed získal nedávno podporu 50 miliónov dolárov od nového investora. Nemecký portál Horizont.net pomenúva štyri dôvody, pre ktoré majú pred BuzzFeedom rešpekt alebo skôr strach aj tradičné vydavateľské domy. Inovatívny prístup k novinárskym obsahom a technologická pokrokovosť nie sú jedinými ingredienciami úspechu.

Viac reklamy ako obsahu

Nemecká mutácia módneho magazínu Vogue zaznamenala rekord, do septembrového čísla predala rekordné množstvo inzercie. Zo 402 strán bude reklama zadávateľov zaberať až 230, píše Meedia.de. Už vlani sa objem inzercie v septembrovom čísle nemeckej verzie Vogue prešvihol cez 50 percent, teraz prekonal 57-percentný podiel. Záujem značiek o inzeráty v septembrovom čísle súvisí s uvedením nových kolekcií pre jesennú a zimnú sezónu.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)