Aký to bol rok?

Uplynulý rok bol pre našu spoločnosť stabilný, čo hodnotím veľmi pozitívne. Stabilita v tomto vysoko konkurenčnom mediálnom prostredí je v istom období viac ako expanzia, aj keď vyššie ciele z dlhodobého hľadiska budú a sú!

Mária Reháková zo Star Production: Udalosťou roka boli povodne

Z pohľadu udržania stability - predajnej, zamestnaneckej a čitateľskej, má najlepšie zázemie líder vydavateľstva - Slovenka. Vysoko hodnotím aj postavenie mesačníka La Femme, ktorý si obhájil svoje meno, predaj aj zameranie, spokojná môžem byť aj s inzertnou spoluprácou vo všetkých periodikách.

Skutočne vysoko pozitívne hodnotím pozíciu mesačníka Metropola, ktorá dnes vychádza v stotisícovom náklade. Po tom, ako Metropola zarezonovala pred dvomi rokmi v mestskej časti Lamač, Záhorská Bystrica, vydavateľstvo Star Production rozšírilo svoje portfólio o Metropolu Devínska Nová Ves, Metropolu Petržalka a tento rok aj o Metropolu Centrum.

Kladné prijatie zo strany respondentov, ktorých zaujíma, v akom prostredí žijú  a ich pozitívne ohlasy, sú meradlom dobrého periodika, a to sa nám skutočne vydarilo. Z hľadiska dlhodobej perspektivy a medzinárodného významu prikladám veľký význam nášmu novému  webovému portálu www.zenskyweb.sk, na ktorom sa nachádzajú vsetky tituly vydavateľstva Star Production, a musim povedať, že tento krok mňa osobne veľmi teší a napĺňa ambície moderného vydavateľstva.   

Ktorá udalosť alebo osobnosť ovplyvnila brandžu, v ktorej pracujete?

Vydavateľstvo Star Production, ktorého súčasťou sú týždenníky Slovenka, Star, mesačníky La Femme, Praktická Slovenka, Top Cars a Metropola, žije po celý rok udalosťami, ktoré korešpondujú s obsahovým zameraním spomínaných periodík. Každá z udalostí teda ovplyvňuje prácu vydavateľa i novinárov, sme súčasťou každodeného pohybu informácií a správ.

Najmä prostredníctvom Slovenky nie sme však iba zapisovateľmi udalostí, ale aktívne pristupujeme k riešeniu načrtnutých tém. Udalosť, ktorá rezonovala a aktívne sme participovali na jej riešení, boli tohtoročné povodne a ťaživá situácia, ktorá postihla stovky ľudí.

Čo sa týka osobností: každá osobnosť, ktorá je nápomocná svojím konaním iným, ovplyvňuje aj našu brandžu. Prinášame cez ňu zdroj pozitivizmu a motivácie, a nie negácie, ktorá často presahuje v niektorých médiách hranicu etiky. V konkrétnejšom duchu vydavateľstvo ovplyvnila celoslovenská anketa Slovenka roka, ktorá dáva priestor prezentácie úspešným, ale málo známym ženám a už dvadsiaty ročník ankety Otec roka, ktorá vyzdvihuje obetavosť, rodinné a ľudské hodnoty a dáva možnosť vyniknúť ľuďom, ktorí by ostali v spoločnosti nepovšimnutí.  

Čo očakávate od budúceho roka?

Plány sa opäť týkajú stability. Udržať si predaj, inzerentov, dôveryhodnosť, kvalitu, konkrétne v médiách obsahovú aj žánrovú pestrosť, udržať si širokú bázu predplatiteľov a získať ďalších, vytvárať nové možnosti a využiť príležitostí, ktoré prídu,  s dôrazom na súčasné celospoločenské a ekonomické postavenie. Plány súvisia s nárokmi čitateľov a o čitateľov nám v prvom rade ide. Takže: ciele vidím v tom, aby boli spokojní predovšetkým naši respondenti a teším sa, že čitateľský i inzertný záujem o periodiká je stabilný, čo je odrazom našich každodenných snažení.