Vydavateľ denníka Hospodárske noviny, týždenníka Zdravotnícke noviny, magazínov Evita, Horeca, Obchod, Stratégie a prevádzkovateľ webového portálu HNonline.sk spolu s HNtelevíziou dosiahol vlani celkové tržby 7,6 milióna eur, čo bolo o vyše osem percent viac ako v roku 2015.
Na raste tržieb sa podieľali vyššie príjmy z inzercie, ktoré sa napriek ich medziročnému poklesu v denníku celkovo zvýšili o 319-tisíc eur. Magazíny aj vďaka Evite zaznamenali nárast inzercie o 300-tisíc eur a zdravotnícky segment narástol o 50-tisíc eur, uvádza sa vo výročnej správe Mafry. Pomohli aj príjmy z reklamy naviazanej na parlamentné voľby v prvom kvartáli.
Výrobná spotreba spoločnosti stúpla oproti minulému roku o štyri percentá. O desať percent vzrástli mzdové náklady, ktoré tvorili viac ako 28 percent z celkových výdavkov. Čistý zisk spoločnosti dosiahol 200-tisíc eur, prevádzkový 190-tisíc eur.
Finančné výsledky vydavateľstva Mafra Slovakia | |||||
(tis. eur) | |||||
2016 | 2015 | 2014 | 2013 | Zmena (%) 2016/15 | |
Tržby spolu* | 7 601 | 7 016 | 6 054 | 6 201 | 8,34 |
Tržby z inzercie | 4 014 | 3 719 | 3 631 | 3 793 | 7,92 |
Tržby za vlastné výrobky | 2 435 | 2 341 | 1 990 | 2 123 | 4,01 |
EBITDA (zisk pred úrokmi, zdanením a odpismi) | 369 | 316 | 167 | -383 | 16,76 |
Prevádzkový zisk | 190 | 178 | 73 | -1 102 | 6,89 |
Zisk pred zdanením | 188 | 181 | 63 | -1 119 | 3,81 |
* Tržby za predaj vlastných výrobkov, služieb a tovaru | |||||
PRAMEŇ: Register účtovných závierok SR |
Najrýchlejšie z celého portfólia rástol predaj a inzertné príjmy mesačníku Evita, ktorý je na trhu od jari 2015.
Vydavateľstvo v správe sumarizuje aj takmer 5-percentný pokles predaja Hospodárskych novín, pre ktoré je najsilnejším dňom na stánkoch piatok, keď denník vychádza s prílohou HN magazín. Okrem piatka sú dňami vyššieho predaja streda a pondelok. Voľný predaj denníka klesá kontinuálne od roku 2010, odráža tak všeobecný vývoj na novinovom trhu.
Mafra hovorí o náraste pri predaji online formátov, ktoré vydavateľstvo uplatňuje aj pri webovej HNtelevízii s od jesene upravenou programovou štruktúrou.
Weby vlani vydavateľstvo posúvalo aj po technologickej stránke - prešli redizajnom, nasadením nového CMS a zavedený bol aj nový reklamný systém AdServer v spolupráci s českou Mafrou.
Z plánovaných zmien na tento rok vo vydavateľstve už stihli zaviesť nový predplatiteľský systém v rámci HNkonta.
Kým v roku 2015 revidovala Mafra počet prevádzkovaných internetových stránok s cieľom zefektívniť činnosť úseku Digitálne médiá, v roku 2017 spoločnosť naopak chystá spustenie viacero segmentových webov orientovaných na určité cieľové skupiny, po ktorých je dopyt zo strany zadávateľov reklamy. Rok 2017 sa bude podľa informácií uvedených v správe pre Mafra Slovakia niesť v duchu „Rok digitálu“.
Vydavateľstvo je súčasťou českej mediálnej skupiny Mafra, ktorá patrí pod holding Agrofert podnikateľa a politika Andreja Babiša.