Vydavateľ denníka Hospodárske noviny, týždenníka Zdravotnícke noviny, magazínov Evita, Horeca, Obchod, Stratégie a prevádzkovateľ webového portálu HNonline.sk spolu s HNtelevíziou dosiahol vlani celkové tržby 7,6 milióna eur, čo bolo o vyše osem percent viac ako v roku 2015.

Na raste tržieb sa podieľali vyššie príjmy z inzercie, ktoré sa napriek ich medziročnému poklesu v denníku celkovo zvýšili o 319-tisíc eur. Magazíny aj vďaka Evite zaznamenali nárast inzercie o 300-tisíc eur a zdravotnícky segment narástol o 50-tisíc eur, uvádza sa vo výročnej správe Mafry. Pomohli aj príjmy z reklamy naviazanej na parlamentné voľby v prvom kvartáli. 

Výrobná spotreba spoločnosti stúpla oproti minulému roku o štyri percentá. O desať percent vzrástli mzdové náklady, ktoré tvorili viac ako 28 percent z celkových výdavkov. Čistý zisk spoločnosti dosiahol 200-tisíc eur, prevádzkový 190-tisíc eur.

Finančné výsledky vydavateľstva Mafra Slovakia
(tis. eur)
2016 2015 2014 2013 Zmena (%) 2016/15
Tržby spolu* 7 601 7 016 6 054 6 201 8,34
Tržby z inzercie 4 014 3 719 3 631 3 793 7,92
Tržby za vlastné výrobky 2 435 2 341 1 990 2 123 4,01
EBITDA (zisk pred úrokmi, zdanením a odpismi) 369 316 167 -383 16,76
Prevádzkový zisk 190 178 73 -1 102 6,89
Zisk pred zdanením 188 181 63 -1 119 3,81
* Tržby za predaj vlastných výrobkov, služieb a tovaru
PRAMEŇ: Register účtovných závierok SR

Najrýchlejšie z celého portfólia rástol predaj a inzertné príjmy mesačníku Evita, ktorý je na trhu od jari 2015. 

Vydavateľstvo v správe sumarizuje aj takmer 5-percentný pokles predaja Hospodárskych novín, pre ktoré je najsilnejším dňom na stánkoch piatok, keď denník vychádza s prílohou HN magazín. Okrem piatka sú dňami vyššieho predaja streda a pondelok. Voľný predaj denníka klesá kontinuálne od roku 2010, odráža tak všeobecný vývoj na novinovom trhu. 

Mafra hovorí o náraste pri predaji online formátov, ktoré vydavateľstvo uplatňuje aj pri webovej HNtelevízii s od jesene upravenou programovou štruktúrou.

Weby vlani vydavateľstvo posúvalo aj po technologickej stránke - prešli redizajnom, nasadením nového CMS a zavedený bol aj nový reklamný systém AdServer v spolupráci s českou Mafrou.

Z plánovaných zmien na tento rok vo vydavateľstve už stihli zaviesť nový predplatiteľský systém v rámci HNkonta. 

Kým v roku 2015 revidovala Mafra počet prevádzkovaných internetových stránok s cieľom zefektívniť činnosť úseku Digitálne médiá, v roku 2017 spoločnosť naopak chystá spustenie viacero segmentových webov orientovaných na určité cieľové skupiny, po ktorých je dopyt zo strany zadávateľov reklamy. Rok 2017 sa bude podľa informácií uvedených v správe pre Mafra Slovakia niesť v duchu „Rok digitálu“.

Vydavateľstvo je súčasťou českej mediálnej skupiny Mafra, ktorá patrí pod holding Agrofert podnikateľa a politika Andreja Babiša.