„Bitka bola vybojovaná a my sme vyhrali,“ povedal o chystaných úpravách výkonný riaditeľ časopisu Scott Flanders.

„Teraz je človek vzdialený len jedno kliknutie zadarmo od akéhokoľvek sexuálneho aktu, ktorý si môžeme predstaviť,“ dodal. Vedenie Playboya sa tak zhodlo na tom, že zmeny, ktoré magazín pomáhal nastoliť vo svete, ho už prekonali.

Šéfeditor Cory Jones v septembri o novom prístupe Playboya rokoval s 89 ročným H. Hefnerom, ktorý stále formálne zostáva šéfredaktorom. Ten tvrdí, že je to krok správnym smerom, hoci „ten dvanásťročný chlapec v ňom je veľmi sklamaný“.

Americký Playboy, ktorý sa vníma ako etalón pánskych časopisov, v uplynulých rokoch zápasí s klesajúcim záujmom mužov. Zatiaľ čo v roku 1975 predstavoval náklad 5,6 milióna výtlačkov, dnes je to okolo 800-tisíc kusov.

Analytici teraz očakávajú, ako sa zmena premietne do nákladov. „Ak odstránime nahotu z Playboya, tak čo zostane?“ pýta sa Dian Hansonová, ktorá je autorkou šesťdielnej histórie pánskych magazínov. Podľa S. Flandersa má ale časopis stále čo ponúknuť.

To, že na stránkach časopisu už nebudú úplne obnažené slečny, nemusí byť pre vydavateľa zničujúce. Playboy uvádza, že keď vlani v auguste na svojom webe skončil s nahotou, priemerný vek čitateľov sa znížil zo 47 rokov na mierne cez tridsať a internetové stránky majú mesačne namiesto štyroch miliónov 16 miliónov unikátnych návštev.

Playboy vychádza aj v slovenskej mutácii, licencia už patrila v minulosti viacerým subjektom. Od Karyo agency ju začiatkom roku 2015 prevzala eseročka P. K. Corporation, v jej majiteľskej štruktúre sú v obchodnom registri uvedení Ján Kortiš a občianske združenie Prvá bezpečnostná. Konateľmi spoločnosti sú Ján Kortiš a Dávid Ondrušek, prvý menovaný je riaditeľom Playboy Slovakia, ktorý prevádzkuje aj web playboy.sk.