Košice:dnes vyšli stýkrát, sú z nich bezplatné noviny

Zdroj: kosicednes.sk

Košice:dnes začali vychádzať vlani koncom leta s ambíciou zamiešať karty na trhu regionálnej tlače v druhom najväčšom meste na Slovensku. Pozícia denníka Košický Korzár (Petit Press) však, zdá sa, zostala stabilná.

Noviny štartovali 12. septembra úvodným vydaním, ktoré bolo v rámci predstavenia titulu takisto bezplatné, ďalšie čísla stáli 50 centov. Od tohto roka sa ale periodikum rozdáva zdarma.

„Je to súčasť začínajúcej sa marketingovej kampane,“ uviedla pre Mediálne.sk Alexandra Mihók-Kvietková, marketingová riaditeľka skupiny Kratky Global, do ktorej portfólia titul patrí.

Piatkové vydanie konkurenčného Košického Korzára sa v decembri podľa Štefana Talla, marketingového manažéra divízie východ Petit Pressu, predávalo v priemere v počte 9 323 výtlačkov. Týždeník Košický večer, ktorý Petit Press vydáva v meste v piatok, mal v rovnakom mesiaci priemerný predaj 3 462 kusov. 

Koľko kusov predávali v spoplatnenom režime vlani košice:dnes, nie je zrejmé. Podľa slov A. Mihók-Kvietkovej aktuálne vychádzajú noviny minimálne v náklade 10-tisíc kusov a voľne sa distribuujú na kľúčových uzloch v Košiciach prostredníctvom siete kolportérov. 

„Denník je zároveň zverejnený v elektronickej verzii na webstránke kosicednes.sk, facebookovej stránke košice:dnes a cestou mobilnej aplikácie,“ dodala A. Mihók-Kvietková.

V utorok v Košiciach vyšlo 100. číslo večerníka, ktorého redakciu vedie skúsený novinár Dušan Karolyi. Na titulke má obdobu známeho loga filmového štúdia 20th Century Fox zmenenú pre potreby večerníka.

„Nepochybujem, že už dávno registrujete, že obsah novín je slobodný, farebný, pestrý. Rád sa pod neho podpisujem. Avšak sto vydaní je len rozbeh. Ako keď šprintér vyrazí z blokov a chvíľu koordinuje balans,“ píše v krátkom príhovore čitateľom v najnovšom vydaní D. Karolyi.

Utorkové číslo vyšlo na 20 stranách, nachádzajú sa v ňom tri plošné inzeráty od externých zadávateľov – štvrtinová reklama na výrobcu kancelárskej elektroniky, tretinový vizuál centra plastickej chirurgie a rovnako veľká reklama výrobcu automobilov.

Samostatný titul distribuovaný v Košiciach zdarma má aj Petit Press, ktorý do schránok doručuje Košické Echo. Bezplatný týždenník Košicko zas distribuuje po domácnostiach RegionPress.