V januári sa po piatich mesiacoch opäť nabúralo ináč dlhodobo stabilné zloženie trojice najpredávanejších celoštátnych denníkov. Druhý najpredávanejší denník v januári bol už druhýkrát od spustenia v septembri 2006 bulvárny Plus jeden deň.
Titul Spoločnosti 7 Plus s výnimkou septembra minulého roka ináč nehybne hovel na štvrtej priečke v rebríčku predajnosti. Skok sa denníku podaril, pretože serióznym titulom Pravde a Sme priemerný predaj oproti decembru výrazne klesol, Plus jeden deň naopak predal medzimesačne o takmer 1400 kusov viac (64 695). Vlani boli pre noviny bežné čísla najmä pod 60-tisícovou hranicou.
Neohrozene najpredávanejší denník je Nový Čas vydavateľstva Ringier, ktorého priemerná predajnosť spadla oproti decembru o takmer osemtisíc kusov na 169 491. Noviny sa naposledy pohybovali pod 170-tisícovou hranicou v júli minulého roka.
V januári 2006 sa z denníka predalo o približne desaťtisíc výtlačkov viac, rok predtým denník dosiahol dokonca výnimočnú predajnosť presahujúcu hranicu 200 tisíc. V roku 2004 sa z Nového Času predalo priemerne rovnako ako v prvom mesiaci 2008.
Pravda (64 084) vydavateľstva Perex v porovnaní s decembrom stratila vyše šesťtisíc exemplárov. V januári 2007 dosiahol denník predajnosť 68-tisíc výtlačkov, rok predtým takmer 76 tisíc kusov, v roku 2005 takmer 80 tisíc.
Najväčší pokles utrpel denník Sme vydavateľstva Petit Press. Priemerný mesačný počet predaných výtlačkov sa v porovnaní s decembrom znížil o 9 600 kusov na 57 543, čo je najnižší výsledok od augusta 2002. V januári 2007 sa zo Sme predávalo ešte vyše 67 tisíc výtlačkov, dva roky predtým okolo 80 tisíc.
Špecializované Hospodárske noviny vydavateľstva Ecopress sa posilnili oproti decembru o niekoľko stoviek na 18 505 kusov, denník Új szó skupiny Petit Press sa dlhodobo drží na rovnakej úrovni s priemernou januárovou predajnosťou 25 186 výtlačkov z každého vydania.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroj údajov: ABC SR.