Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej firmy a prečo?

Dvojku. No nechápem to ako známku za našu prácu, ale ako ohodnotenie toho, čo sme zo zámerov splnili. Nebolo to našou vinou, ale situáciou na trhu. Klienti sa sústreďovali najmä na komunikáciu cez náš hlavný titul, dlhoročného lídra v segmente, auto motor a šport. Hrozba návratu krízy oddialila náš plán na nový záujmový titul, ktorým sme chceli rozšíriť tematický záber nášho portfólia. Obohatili sme však trh cestovateľským špeciálom Auto motor a šport Traveller, ktorým približujeme našim čitateľom nielen automobilovo prístupné destinácie.

Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu firmu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?

Ján Korecký: Pokračujúci pokles môže priniesť prvé obete

Najväčšiu radosť nám pripravil cestovateľský špeciál Auto motor a šport Traveller (zatiaľ 2x ročne), ktorý vyvolal veľmi pozitívne reakcie nielen u “automobilových” čitateľov.  Cestopisné reportáže s bohatou fotografickou dokumentáciou dopĺňame o rady pre automobilistov a zabralo to. Ešte však musíme presvedčiť inzertných klientov.

Začiatok roka naznačoval, že je po kríze a pôjdeme hore. “Blbá” nálada na trhoch aj v politike však zapôsobila negatívne, naši hlavní klienti, automobiloví importéri, začali zachraňovať plnenie plánu škrtmi inzertných výdavkov, tak sme sa rozhodli odložiť vstup na trh s novým titulom.

Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?


Možno nie jedna udalosť, ale celková atmosféra, keď nielen pre zlý ekonomický a politický vývoj, ale aj pre výrazné štrukturálne zmeny v mediálnej oblasti printové média strácajú reklamné príjmy, sa vydavateľstvá dostávajú pod veľký tlak na zľavy, ktorému sa niekedy ťažko odoláva.  

Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu na váš segment?


V roku 2012 oslávime 20. výročie vychádzania nášho hlavného titulu Auto motor a šport, ktoré si hodláme pripomínať po celý rok. Malo by to byť viac o priamej komunikácii s čitateľmi. Naši čitalia sú pomerne verní a pripisujú nám mienkotvornú funkciu, čo je jeden z najsilnejších dôvodov na inzerciu v Auto motor a športe a jeho špeciáloch.

Pokiaľ ide o segment automobilových časopisov, prvú vlnu krízy prakticky všetky prežili. A všetci sme sa dokázali vyrovnať s poklesmi optimalizáciou work-flow a šetrením. Nie som si istý, či niekto má v tomto ešte rezervy. Takže pokračujúci pokles môže priniesť prvé obete.


Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011

Ján Korecký: Pokračujúci pokles môže priniesť prvé obete