Aký bol rok 2010?
Uplynulý rok bol veľmi náročný, hoci sme už boli nastavení na krízu. Edičný plán sme v podstate splnili. V oblasti automobilizmu, kde sme najsilnejší, sme si udržali vedúce postavenie na trhu, náš mesačník auto motor a šport si zachoval pozíciu leadra v čítanosti, aj keď úsporné opatrenia trochu ochudobnili jeho obsah aj rozsah. Špecifikom nášho vydavateľstva je veľa tematických špeciálov, ktorými obsluhujeme rozličné záujmy našich čitateľov.
Napriek inzertnej diéte sme vydali takmer všetky plánované špeciály, vynechali sme len Classic, ktorý sa venuje veteránom, lebo objednávky inzercie boli minimálne a hrozilo, že by sme ho vyrobili so stratou. A dokonca sme v závere roka prišli s novinkou, ročenkou Automobilový rok 2010/2011, kde nielen sumarizujeme, čo priniesol rok v novinkách, technike, ekonomike či športe, ale píšeme aj o tom, čo prinesie nastávajúci rok.
Ktorá udalosť alebo osobnosť minulého roka najviac ovplyvnila brandžu, v ktorej pracujete?
Po piatich rokoch som sme sa rozišli s magazínom GEO. Napriek tomu, že sme odviedli kus dobrej práce a titul sme etablovali na slovenskom trhu, najmä u náročnejších čitateľov a vo vyšších spoločenských vrstvách, nedokázali sme z neho urobiť ziskový titul. GEO je titul vhodný na imidžovú inzerciu, no na Slovensku sa inzercia prvoplánovo zameriava viac-menej na podporu predaja a GEO nič nepredáva "len" vedomosti. Sme radi, že titul na Slovensku pokračuje vo vydavateľstve Ringier Axel Springer, ktoré vzhľadom na svoj široký multimediálny záber má lepšiu pozíciu pri rokovaniach s reklamnými klientmi a tiež s distribúciou.
Čo očakávate od roka 2011?
V budúcom roku očakávame oživenie automobilového trhu, čo by sa malo prejaviť v lepších príjmoch z inzercie a dovolilo by nám nadýchnuť sa a realizovať viaceré plány. Stále ešte vidíme veľa priestoru v automobilovej oblasti, a to nielen v printoch, ale aj v online, kde úspešne spolupracujeme so Zoznamom, s ktorým máme spoločnú webstránku autoviny.sk.
V edičnej činnosti sa zameriame predovšetkým na udržanie a upevnenie vedúcej pozície. Ak sa naplnia naše očakávania oživenia trhu a zlepší sa naša ekonomika, tak by sme na jeseň chceli investovať do nového záujmového titulu a rozšírili tematický záber vydavateľstva.