Aký bol rok 2010?

Uplynulý rok bol veľmi náročný, hoci sme už boli nastavení na krízu. Edičný plán sme v podstate splnili. V oblasti automobilizmu, kde sme najsilnejší, sme si udržali vedúce postavenie na trhu, náš mesačník auto motor a šport si zachoval pozíciu leadra v čítanosti, aj keď úsporné opatrenia trochu ochudobnili jeho obsah aj rozsah. Špecifikom nášho vydavateľstva je veľa tematických špeciálov, ktorými obsluhujeme rozličné záujmy našich čitateľov.

Ján Korecký z Motor-Presse Slovakia: Ak sa trh oživí, zainvestujeme do nového titulu

Napriek inzertnej diéte sme vydali takmer všetky plánované špeciály, vynechali sme len Classic, ktorý sa venuje veteránom, lebo objednávky inzercie boli minimálne a hrozilo, že by sme ho vyrobili so stratou. A dokonca sme v závere roka prišli s novinkou, ročenkou Automobilový rok 2010/2011, kde nielen sumarizujeme, čo priniesol rok v novinkách, technike, ekonomike či športe, ale píšeme aj o tom, čo prinesie nastávajúci rok.

Ktorá udalosť alebo osobnosť  minulého roka najviac ovplyvnila brandžu, v ktorej pracujete?

Po piatich rokoch som sme sa rozišli s magazínom GEO. Napriek tomu, že sme odviedli kus dobrej práce a titul sme etablovali na slovenskom trhu, najmä u náročnejších čitateľov a vo vyšších spoločenských vrstvách, nedokázali sme z neho urobiť ziskový titul. GEO je titul vhodný na imidžovú inzerciu, no na Slovensku sa inzercia prvoplánovo zameriava viac-menej na podporu predaja a GEO nič nepredáva "len" vedomosti. Sme radi, že titul na Slovensku pokračuje vo vydavateľstve Ringier Axel Springer, ktoré vzhľadom na svoj široký multimediálny záber má lepšiu pozíciu pri rokovaniach s reklamnými klientmi a tiež s distribúciou.

Čo očakávate od roka 2011?

V budúcom roku očakávame oživenie automobilového trhu, čo by sa malo prejaviť v lepších príjmoch z inzercie a dovolilo by nám nadýchnuť sa a realizovať viaceré plány. Stále ešte vidíme veľa priestoru v automobilovej oblasti, a to nielen v printoch, ale aj v online, kde úspešne spolupracujeme so Zoznamom, s ktorým máme spoločnú webstránku autoviny.sk.

V edičnej činnosti sa zameriame predovšetkým na udržanie a upevnenie vedúcej pozície. Ak sa naplnia naše očakávania oživenia trhu a zlepší sa naša ekonomika, tak by sme na jeseň chceli investovať do nového záujmového titulu a rozšírili tematický záber vydavateľstva.