Ikea sa na titulke Sme prezentuje veľkým headlinom „Nové dobrodružstvá sa práve začínajú“, inzerát zaberá celú plochu, kde redakcia bežne prináša najdôležitejšie spravodajské informácie.

Zachovaná je horná hlavička denníka s klasickým vzhľadom – logom či dátumom, ale aj avízom na témy vnútri. Posledná strana novín je úplne prázdna.

Celý inzertný „obal“ možno odstrániť, vnútri sa Sme začína „pravou“ titulkou a hlavnou témou s nadpisom „Harabin ide pred súd“.

Ikea v inzercii v Sme propaguje svoj nový katalóg, ktorý tradične predstavuje v lete. V rámci titulkového vizuálu odkazuje čitateľov na stranu 7.

Na nej má švédska firma ďalší celostranový inzerát, kde pripomína, že svoj katalóg bude onedlho distribuovať do poštových schránok.

Hodnota atypickej inzercie v Sme sa môže pohybovať na úrovni tisícok eur. Denník v oficiálnom cenníku reklamu na celej prvej strane neponúka.

Podľa prezentácie na webe stojí najdrahší komerčný priestor na prvej strane 7-tisíc eur, zadávateľ za to môže svoj inzerát umiestniť do ľavého avízo boxu s prechodom do vrchnej časti hlavičky.

Celostranový farebný inzerát, ktorý má Ikea na siedmej strane, predáva Sme za cenníkovú cenu 8 500 eur.

Doplnené 14. 8.: Po Sme si v piatok Ikea objednala rovnakú reklamu v najčítanejšom denníku Nový Čas. Jeho vydanie takisto prebalila inzerciou na prvej, ale aj poslednej strane. Vnútri novín sa inzerát firmy promujúci nový katalóg objavil na strane 13. Inzeráty v Novom Čase vychádzajú podľa cenníka drahšie ako v Sme. 

Inzercia na titulke novín patrí k zriedkavejším formám propagácie – redakcie si spravidla priestor na úvodnej strane nechávajú pre vlastný obsah, na ktorý upútavajú čitateľov. Keďže ide o najviditeľnejší priestor, je zároveň inzercia na tomto mieste najdrahšia.

K priekopníkom v „prebale“ titulky patril u nás napríklad Nový Čas, ktorý ešte v roku 2007 propagoval na celej prvej strane produkt operátora Orange.

Skúsenosť s advertoriálom na titulke má aj Pravda, ktorá v roku 2008 časťou nákladu propagovala týmto spôsobom IBM. Vlani vo februári vyšiel s celostranovým inzerátom Jägermeistera na titulke denník Šport.

Ikea si kúpila titulku Sme aj Nového Času, promuje nový katalóg

Inzercia IKEA na titulke Sme Zdroj: Mediálne.sk

Ikea si kúpila titulku Sme aj Nového Času, promuje nový katalóg

Inzercia IKEA v Sme Zdroj: Mediálne.sk