„V súčasnosti médiá prechádzajú veľmi neľahkým a komplikovaným obdobím, v ktorom je veľmi dôležité rýchlo reagovať na turbulentný vývoj trhu. Preto sme sa rozhodli rozdeliť si kompetencie a nastaviť tak efektívnejší model riadenia spoločnosti, zameraný predovšetkým na nové strategické projekty a obchodné príležitosti,“ uviedol J. Dukes.

Vydavateľstvo manažérsku zmenu potvrdilo ako prvé pre web Stratégie.sk, vo štvrtok popoludní už personálny pohyb komunikovalo aj v tlačovej správe. M. Hronová Sikimič sa po dohode s konateľmi stala výkonnou riaditeľkou. Táto pozícia dosiaľ vo vydavateľstve nebola. 

Podľa J. Dukesa sa bude predovšetkým zaoberať stratégiou, synergiami a novými obchodnými príležitosťami za celú mediálnu skupinu a ostáva tak súčasťou užšieho vedenia spoločnosti.

„Práve toto považujeme za najdôležitejší segment, ktorý je potrebné v tomto období správne podchytiť a nasmerovať. Nepoznám na tomto trhu nikoho, kto by túto úlohu zastával lepšie ako Mirjana Hron Sikimič,“ dodal J. Dukes.

M. Hronová Sikimič bola generálnou riaditeľkou bola od marca 2012, keď ju do funkcie obsadili spoločníci Jozef Dukes a Štefan Šimák. Vo vydavateľstve predtým pôsobila ako obchodná riaditeľka - v Spoločnosti 7 Plus pracuje od roku 2005.

Hronová Sikimič už nie je generálnou riaditeľkou Spoločnosti 7 Plus

Na pozíciu generálnej riaditeľky nastúpila pred dvomi rokmi po Michalovi Klímovi, ktorý vo funkcii skončil len po ročnom pôsobení. M. Klíma bol prvý generálny riaditeľ spoločnosti, ktorého najali zakladatelia vydavateľstva. Pred ním bol riaditeľom Jozef Dukes, ktorý tak aktuálne funkciu dočasne zaujme opätovne.

Spoločnosť 7 Plus už v tomto roku jeden manažérsky posun uskutočnila, keď vo februári presunula dovtedajšiu šéfredaktorku denníka Plus Jeden Deň Nancy Závodskú na nové miesto riaditeľky printových médií, z ktorého vedie koncepčne všetky tlačené tituly. N. Závodskú na čele denníka nahradila Andrea Jovanovič.

Vydavateľstvo ešte pred presunutím N. Závodskej v tomto roku zastavilo vychádzanie dvoch titulov – časopisov Mamina a Navarené, napečené. 

Aktuálne má v portfóliu 17 tlačených titulov plus magazín denníka Plus Jeden Deň. Vlani do portfólia pribudol mesačník Zázračný svet a magazín Mollie.

Spoločnosť 7 Plus je najväčším slovenským vydavateľským domom bez zahraničnej kapitálovej účasti, celkovom druhým najväčším po Ringier Axel Springer.

Spoločnosť vlani hospodáril v pluse – zisk pred zdanením sa vyšplhal na 1,37 milióna eur. Celkové tržby dosiahli 26,35 milióna eur.

Mediálne.sk oslovilo Spoločnosť 7 Plus s doplňujúcimi otázkami.