Spoločenský týždenník .týždeň spustil novú imidžovú kampaň, ktorej ústrednou postavou je šéfredaktor titulu Štefan Hríb. Ten účinkuje v self-promo videu aj na vizuáloch určených pre printy a weby.
Ústredným motívom kampane je heslo „Poznáš ma z telky, čítaj môj časopis“. Vydavateľstvo chce pravdepodobne osloviť aj tých, ktorý časopis .týždeň nepoznajú, respektíve nové, mladšie publikum.
V spote sa Š. Hríb prihovára divákom. Neformálnejším prejavom a tykaním: „Som Štefan Hríb, poznáš ma z telky a nepoznáš môj časopis?“ Šéfredaktor .týždňa moderuje na Dvojke dlhoročne diskusiu Večer pod lampou.
V spote ďalej .týždeň sumarizuje najatraktívnejšie témy a materiály, ktoré v ostatnom čase priniesol. Vybral medze ne titulkové témy o cyklistovi Petrovi Saganovi či vývoji slovenského rapu na obálke s Rytmusom.
Vo videu aj printovej časti kampane je Š. Hríb zobrazený v štylizovanej podobe ako Uncle Sam, známa fiktívna postava z amerických plagátov, ktorými vláda USA verbovala vojakov do služby, pôvodne ešte začiatkom 19. storočia. Uncle Sam, ktorého iniciály predstavujú skratku U. S. , teda Spojené štáty, je personifikáciou samotnej americkej vlády.
Vo vizuáli Š. Hríb mieri ukazovákom na čitateľa, rovnako ako Uncle Sam, dekoráciu na klobúku tvorí miesto hviezd z americkej vlajky červená bodka typická pre grafický štýl .týždňa.
Časopis uvádza aj novú podstránku citaj.tyzden.sk, kde umiestnil prezentačné video, ale aj 80-stranové virtuálne vydanie .týždňa, v ktorom zoskupil zaujímavé materiály z viacerých čísel. Špeciálne internetové číslo otvára pôvodný Hríbov editoriál.
Uncle Sam vs. Štefan Hríb
„Možno ma poznáte z televízie a o tomto časopise nič neviete. Možno si preto myslíte, že môj život je najmä o hosťoch a otázkach pred kamerami. Ale nie je to tak. Môj život je najmä .týždeň,“ píše šéfredaktor, ktorý v úvodom článku vyzdvihuje aj to, že titul sa na trhu drží úspešne už deväť rokov a že je oslobodený od vonkajších vplyvov.
„Ak tu niekto začína tvrdiť, že dnes sa už nedá vydávať nezávislý časopis, nehovorí pravdu. .týždeň je našou každotýždennou odpoveďou,“ pokračuje Š. Hríb.
Spoločenský týždenník .týždeň sa radí k serióznym titulom, podobne ako pri ďalších časopisoch má však jeho predaný náklad klesajúcu tendenciu. Podľa auditu ABC SR sa v auguste predával v priemere v počte 13 435 výtlačkov, čo bol medziročný pokles o 4,5 percenta.
Mediálne.sk zisťuje detaily kampana vydavateľstva W Press.