Najlepšie spravodajské fotky roka

O poctivý výber najvydarenejších spravodajských fotografií médií z toho roka sa postaral web Buzzfeed, na čo upozornil na Facebooku aj slovenský web Medan.sk. Snímky sa spájajú s momentkami z celého sveta a viažu sa aj k intenzívne medializovaným udalostiam ako pád malajzijského lietadla na Ukrajine, súdny proces s Oscarom Pistoriusom či futbalové majstrovstvá sveta v Brazílii. V pôsobivom výbere však nájdete aj netradičné zábery, napríklad manželský pár, ktorý si svadobnú fotografiu zhotovil visiac na skale či prerod mŕtvej mačky na diaľkovo ovládanú helikoptéru. Celý výber.

Gangnam Style pokazil YouTube

YouTubeový rekordér Psy, ktorý svojou pesničkou Gangnam Style získal status najprehrávanejšieho klipu všetkých čias, narazil na hranice servera YouTube. Sledovanosť skladby, ktorá presiahla 2,1 miliardy prehratí, narazila na 32-bitový limit počítadla zobrazení, keď sa číslo tento týždeň dostalo na 2 147 483 647. Počítadlo následne nedokázalo ukázať vyššie hodnoty a ľudia v Googli ho museli preprogramovať. V stredu večer sa hodnota pohybovala na úrovni 2,152 miliardy prehratí. Prispieť k dielu môžete kliknutím na klip nižšie. Ako si tiež všimol The Verge, podržaním myši nad počítadlom sa zobrazí matematický rébus.

HBO bude mať hudobný seriál

Platená stanica HBO ohlásila ďalšiu seriálovú novinku pre budúci rok. Ako sa už stáva štandardom, získala pre ne veľké mená: režiséra Martina Scorseseho, hudobníka Micka Jaggera (The Rolling Stones) a autora Terenca Wintera (The Sopranos, Boardwalk Empire). Seriál sa bude odohrávať v 70. rokoch v ére punku a disca. Hlavná postava Richie Finestra je šéf hudobného vydavateľstva American Century Records, ktoré chce etablovať na trhu. Hlavné úlohy stvárnia Bobby Cannavale, Olivia Wilde (Dr. House) či Ray Romano.

Relácia iba pre Facebook

Televízia ABC uviedla začiatkom septembra spravodajský formát prezentovaný výlučne na Facebooku. The One Thing trvá jednu minútu a prináša rýchly prehľad správ v podobe videa. Prezentuje ho moderátor relácie World News Tonight David Muir. Relácia je totálna nízkonákladovka - moderátor stojí v štúdiu a rýchlo prerozpráva pár správ z aktuálneho dňa. Ako pripomína derStandard.at, videá majú na Facebooku zohrať čoraz väčšiu úlohu - aby sociálna sieť posilnila počty zhliadnutí, klipy sa tento rok začali spúšťať v News Feede automaticky.

Post by ABC World News Tonight with David Muir.

Bývalý zamestnanec Skypu predstavil novú chatovaciu appku

V množine chatovacích aplikácií pribudol nový nemecko-švajčiarsky prírastok s názvom Wire. Vyvíjal ho bývalý pracovník služby Skype Jonathan Christensen, ktorý z predchádzajúceho zamestnania odišiel v roku 2012 po akvizícii Skypu Microsoftom. Wire má byť chatovacou aplikáciou s nižším nárokmi na batériu, synchrónnosťou na všetkých typoch zariadení a na dôvažok má spĺňať všetky európske zákony o ochrane osobných údajov. S posledným bodom sa boria obdobné, najrozšírenejšie služby WhatsApp a Messenger od Facebooku, píše Meedia.de. Wire rovnako ako napríklad WhatsApp ponúka skupinové chaty, spolupracuje aj so SoundCloudom a YouTubom, aby používatelia mohli posielať hudbu a videá. Videohovory v aplikácii zatiaľ nie sú možné, no počíta sa aj s ich zakomponovaním.

Ako diváci prechádzajú od lineárnej televízie k digitálu

Podľa najnovšieho prieskumu agentúry Nielsen sa v treťom kvartáli roka oproti vlaňajšku zvýšil čas, ktorý Američania trávia pri sledovaní obsahu v archívoch, online videotékach a na streamovacích službách na úkor klasického sledovania televízie. Tomu sa dospelí v rámci jedného mesiaca v priemere venovali 141 hodín a 19 minút, teda medziročne o vyše 5,5 hodiny menej. Naopak, sledovanie videí v archívoch či video-on-demand plaformách narástlo o 8,6 percenta na 14 hodín a 20 minút mesačne. Najvýraznejší skok je badateľný vo vyjadrení sledovania obsahu na všetkých online zariadeniach, ktoré aj vďaka silnejúcemu YouTubu či Netflixu medziročne rástli až o 60 percent na 10 hodín a 42 minút mesačne. Sledovanie videí na smartfóne dosiahlo v treťom kvartál v priemere hodinu a 46 minút mesačne, čo je takmer štvrtinový nárast oproti rovnakému obdobiu vlaňajška, sumarizuje Deadline.

Magazínový Spotify získal desiatky miliónov

Projekt Next Issue, ktorý za jeden poplatok ponúka predplatné vyše 150 magazínov, získal nového investora. Private equity firma KKR vloží do start-upu, ktorý je spoločným projektom vydavateľstiev Conde Nast, Hearst, Meredith, News Corp. a Time Inc., 50 miliónov dolárov. Next Issue založený ešte v roku 2009 ponúka prístup k desiatkam mesačníkov aj ich archívnym vydaniam za 9,99 dolára mesačne, za 14,99 USD sa dajú čítať aj týždenníky, píše Mashable.

Väčšinu reklám na webe ľudia nikdy neuvidia

Veľkú časť reklám ľudia v skutočnosti nikdy neuvidia. Podľa štúdie firmy Google, ktorá je svetovým lídrom v predaji online reklamy, 56,1 percenta nasadených reklám ostane mimo ľudského zraku. Údaje pochádzajú z reklamnej siete internetovej firmy Doubleclick za október 2014, informuje AdAge. Dôvodom je, že reklama sa zobrazí mimo plochy prehliadača - môže byť napríklad na vrchu stránky, kam používateľ nemá dôvod scrollovať, prípadne na iných neatraktívnych pozíciách. Z materiálu tiež vyplýva, že najlepšia pozícia pre reklamu je priamo „above the fold“, teda na spodku viditeľnej časti úvodnej obrazovky. Výhodu tiež majú zvislé reklamy nad vodorovnými. Reklama nad foldom tiež nemusí znamenať vyššiu efektivitu. Detaily v prezentácii nižšie.

Viewability Factors

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)