Gala na Slovensku definitívne končí

Trikrát a dosť. Licencovaný mesačník Gala sa už ďalších čísel v slovenčine nedočká. Vydavateľstvo Media Publishing definitívne rozhodlo o jeho zrušení.

"V roku 2011 oproti pôvodným predpokladom podstatne narástli náklady na produkciu mesačníka Gala, čoho následkom boli veľmi zlé perspektívy ohľadom dodržiavania finančného plánu schváleného našou aj nemeckou stranou. Spolu s nemeckým partnerom sme hľadali konsenzus, ktorý by takýto vývoj zastavil. Trvalo to niekoľko mesiacov, ale jednania nakoniec nedospeli k výsledku, ktorý by uspokojoval obidve strany. Preto sme sa pred niekoľkými dňami rozhodli vydávanie mesačníka Gala definitívne ukončiť," vysvetlil pre Mediálne.sk držiteľ licencie na slovenskú mutáciu Gala a jej vydavateľ Dušan Polakovič.

Magazín o celebritách a životnom stýle sa na trh dostal v novembri 2010, od prvého čísla bol jeho predaný náklad auditovaný v systéme ABC SR. Zo všetkých troch vydaných čísel Media Publishing vytlačil 15-tisíc kusov, ich predajnosť mierne rástla z počiatočných 8 526 exemplárov v novembri, cez 8 710 v decembri až po finálnych 8 987 vo februári 2011. Posledné vydanie vyšlo iba ako dvojčíslo.

Gala na Slovensku definitívne končí

Gala stálo vo voľnom predaji 2,10 eura a vychádzalo v rozsahu 116 plnofarebných strán. Väčšina textov boli preklady z francúzskej a nemeckej mutácie časopisu. Šéfredaktorom magazínu bol bývalý novinár a šéf kontrarozviedky SIS Peter Tóth. 

Licenciu na Gala vlastní najväčší európsky vydavateľský koncern Gruner + Jahr so sídlom v nemeckom Hamburgu. Na slovenskom trhu má aj značku Geo, ktorú od vydavateľstva Motor-Presse Slovakia na jeseň 2010 prebral Ringier Axel Springer Slovakia.

Media Publishing má v pláne pokračovať aspoň so svojím druhým titulom - lacným mesačníkom Recepty pre mňa(m), ktorý je venovaný kuchárskym receptom a témam spojeným s varením a gastronómiou. Do distribúcie sa zatiaľ dostalo iba jedno číslo v januári 2011. Z nákladu 70-tisíc výtlačkov sa vtedy predalo 37 168. Druhé číslo sa v predaji neobjavilo, vyšlo iba na objednávku súkromnej spoločnosti, ktorá ho rozdávala pre svojich zákazníkov. 

"Mesačník Recepty bude pokračovať. Zostáva aj cena 0,19 centov, jeho rentabilnosť závisí, samozrejme, od množstva inzertných partnerov. V tomto smere sme zatiaľ optimistickí. Aj s ohľadom na rozhodnutia z posledných dní začneme s pravidelným mesačným vydávaním Receptov pre mňa(m) od septembra tohto roku. Naším cieľom je vybudovať dobrý tím spolupracovníkov a partnerov, čo sa nám už čiastočne podarilo," tvrdí Polakovič.

Recepty pre mňa(m) majú byť nateraz jediným titulom vydavateľstva. "Chceme ho najskôr stabilizovať, takže o novom titule zatiaľ nerozmýšľame. Vývoj trhu s časopismi, či už v oblasti predaja, ale predovšetkým aj v oblasti inzercie neposkytuje veľký priestor na smelé plány do budúcna, skôr naopak," uzavrel pesimisticky Polakovič. Perspektívu vidí jedine v prípadnom ďalšom podobnom titule ako Recepty, určenom do lacného segmentu.

Zmenami prešiel tento rok aj hlavný konkurent Gala, mesačník OK!. Od marca 2011 ho už nevydáva spoločnosť Mediavision, ale nová eseročka Časopis. Magazín vychádza od novembra 2008, jeho predajnosť nie je známa. Podľa neoficiálnych informácií Mediálne.sk sa pohybuje na úrovni troch až štyroch tisícok výtlačkov. Segment prémiových titulov pre ženy má tento mesiac obohatiť nový dvojmesačník Elisse