Sme sa v printe najviac darilo v rokoch 2004 – 2005, keď denník predával priemerne viac ako 76-tisíc výtlačkov denne. V roku 2015 to už bolo o vyše polovicu menej – 31 700, vlani v novembri podľa ostatných dát v audite necelých 30-tisíc.
„Verím tomu, že značka Sme sa dožije aj ďalších výročí a myslím si, že printové vydanie denníka Sme udržíme aspoň ďalších desať rokov,“ povedal pre denník generálny riaditeľ vydavateľstva Petit Press Alexej Fulmek.
Sme pri klesajúcom náklade v papierovom vydaní rástlo na webe, kde stránku Sme.sk v súčasnosti číta pravidelne viac ako dva milióny používateľov mesačne. Predplatiteľov na webe je vyše 20-tisíc.
A. Fulmek sa vyjadril aj k obsahu denníka – v novinách mu najviac prekáža, ak sa „proporčne malý problém nasvieti a nafúkne pred verejnosťou ako veľká kauza“.
Obsah novín sa podľa šéfa vydavateľstva posunul od výrazne politických k tematicky rôznorodému periodiku. Noviny považuje stále za nezávislé.
Menšinovým vlastníkom Petit Pressu je od roku 2014 finančná skupina Penta, ktorá nákup podielu realizovala ako financujúci partner spoločnosti NAMAV, dcérskej firmy agentúry SITA. V Sme nadobudla Penta 45-percentný podiel, čo schválil vlani protimopolný úrad. Zvyšný podiel ovláda cez Prvú slovenskú investičnú spoločnosť podnikateľ Peter Vajda.
Na protest proti avizovanému vstupu Penty odišla zo Sme koncom roku 2014 väčšina redaktorov, ktorí založili vlastné médium Denník N. Novou šéfredaktorkou Sme sa v tom čase stala Beata Balogová. Prvým šéfredaktorom Sme bol Karol Ježík, ktorý noviny zakladal s ďalšími asi 50 redaktormi Smeny.
Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou vydavateľstva News and Media Holding, ktoré patrí finančnej skupine Penta.