Titul v Česku vydáva vydavateľský dom Mladá fronta, ktorý má rovnakého vlastníka ako slovenská firma – americkú spoločnosť European Financial Services.

Versa Media chce nadviazať na postavenie mesačníka u susedov, kde je podľa údajov vydavateľstva tretím najpredávanejším luxusným titulom o varení s počtom takmer 22-tisíc predávaných výtlačkov a čitateľskou základňou okolo 53-tisíc ľudí.

Na Slovensku bude vychádzať slovenská mutácia českého časopisu, ako prvé vyšlo 21. marca aprílové číslo. Má rovnakú obálku ako český časopis, len v slovenskom jazyku.

„Slovenský F.O.O.D. vychádza z českej verzie, ale obsahom sa bude líšiť tým, že bude zameraný na tradičnú slovenskú kuchyňu, známych slovenských kuchárov a obľúbené recepty Slovákov,“ vysvetlila pre Mediálne.sk marketingová manažérka Barbora Jurkovičová.

Food porno deluxe. Na Slovensku je nový časopis o jedle

Cena titulu F.O.O.D. je 1,50 eura, vychádzať bude na 84 – 116 stranách v náklade 35-tisíc kusov. Vydavateľstvo chce osloviť typického čitateľa časopisov o jedle a varení, ktorým je z takmer 85 percent žena z domácnosti s príjmom viac ako 995 eur.

Na tento rok plánuje Versa Media deväť čísel časopisu a okrem toho aj tri špeciály – Veľkonočný (už vyšiel), Grilovací (jún) a Vianočný (november). Magazín sa bude distribuovať priamo k predplatiteľom a cez sieť Mediaprint Kapa.

Podľa anotácie chce byť časopis praktickým sprievodcom pre každého, kto rád varí s nápadom, jednoducho, rýchlo a z čerstvých surovín. Ponúkne recepty, inšpirácie zo vzdialenejších kuchýň a cudzokrajné jedlá. Okrem kulinárstva sa bude venovať aj presahovým segmentom ako je dizajn, zariadenie kuchýň, nábytok, doplnky a spotrebiče.

Ťažiskovými rubrikami budú F.O.O.D. Sezóna (varenie zo sezóonych a lokálnych surovín), F.O.O.D. Doma (varenie pre rodinu, priateľov, deti), F.O.O.D. Ako na to (príprava zložitejších pokrmov, škola varenia) a F.O.O.D. Bedeker (sprievodca po svetových kuchyniach).

Versa Media podporí svoj nový titul inzerciou v rádiách Best FM a Anténa, ako aj na webe Azet.sk, vlastnom portáli Maminka.sk a autoinzerciou vo svojich ďalších printových tituloch. S promom ráta aj v bratislavskej MHD a celoplošnou reklamou na električke. Na zľavovom portáli ponúkne vydavateľstvo zvýhodnené predplatné.

Versa Media vydáva aktuálne osem titulov – okrem novinky aj časopisy - Diéta, ForMen, Maminka, Moja psychológia, Moje zdravie, Real-Immo a Šikovníček. Vydáva tiež prílohy Moje peniaze, Môj životný štýl, Moja jarná inšpirácia či Leto a Zima.

Portfólio upravovalo naposledy pred dvomi rokmi, keď po 11 rokoch prestal vychádzať mesačník Eurobiznis určený predovšetkým strednému a vyššiemu manažmentu. Vydavateľstvo predaný náklad svojich titulov nemeria v rámci spoločného auditu ABC SR.

Z tlačených titulov v segmente gastronómie a kulinárstva je aktuálne zrejme najznámejší mesačník Dobré jedlo, ktorý vydáva Spoločnosť 7 Plus. Časopis má za posledných 12 mesiacov priemerný predaj 36 537 výtlačkov.