Walking Dead je pre AMC zlatá baňa

Americký vysielateľ AMC Networks, podnikajúci aj u nás cez tematické stanice ako Spektrum, TV Paprika či AMC, vo štvrtok zverejnil svoje finančné výsledky za uplynulý rok. Vyplýva z nich, že v poslednom kvartáli dosiahla spoločnosť zisk 77,6 milióna dolárov. Pred rokom bol na úrovni necelých 36 miliónov. Tržby vysielateľa prekročili 609 miliónov dolárov. Ako uvádza The Hollywood Reporter, reklamné príjmy koncom roka posilnil v prípade AMC štart najnovšej série ostro sledovaného seriálu Walking Dead. Silný dopyt divákov po originálnej produkcii uvádza ako hlavný dôvod rastu aj samotná AMC Networks, ktorá vlani navyše kúpila takmer 50-percentný podiel v stanici BBC America. Mimo domáceho trhu bola AMC Networks aj vo štvrtom kvartáli stratová, keď prerobila 19 miliónov dolárov. Akvizícia Chellomedie (spomínané tematické stanice vysielajúce aj na Slovensku) síce priniesla podľa The Hollywood Reporter zvýšenie tržieb, ale na druhej strane aj značný rast nákladov.

YouTube je ešte stále stratový

Videoserver YouTube patrí k najznámejším sociálnym sieťam, naháňa strach klasickým televíziám, ktorých čiastočne oberá o príjmy a robí hviezdy aj z bežných smrteľníkov, napriek tomu si na seba ešte stále nedokáže zarobiť. Ako píše Meedia.de na základe informácií The Wall Street Journal, YouTube síce vlani zvýšil obrat z troch na štyri miliardy, ani to mu však nestačilo na priaznivý hospodársky výsledok, keďže náklady boli zhruba na rovnakej úrovni. Ak odhad amerického denníka sedí (Google samostatné dáta pre YouTube nezverejňuje), podieľal sa videoserver na celkových tržbách Googlu šiestimi percentami. YouTube sa podľa prognóz má do čiernych čísel dostať už čoskoro. Google pred deviatimi rokmi za službu zaplatil pri akvizícii 1,65 miliardy dolárov.

Facebook pomôže tým, čo myslia na samovraždu

Zdroj: Flickr/Esther Vargas

ProSiebenSat.1 rastie vďaka onlineu

Nemeckej televíznej skupine ProSiebenSat.1 sa darí. Tržby koncernu za rok 2014 dosiahli rekordných 2,9 miliardy eur, čo medziročne predstavovalo nárast o desať percent. Operatívny zisk tiež prekonal očakávania (847 mil. eur), čistý zisk (374 mil. eur) predikcie naopak nesplnil, píšu agentúry APA a Reuters. Za rastom výnosov boli najmä online aktivity, ktoré už vynášajú rovnako ako tržby z TV reklamy. Ďalších 34 percent obratu pochádza z doplnkových biznisov ako z rezervačných portálov či poplatkov za HD vysielanie. Koncern chce naďalej rozširovať partnerstvá s komerčnými službami, video platformami či online hrami.

Nemecký Bild tvrdo protestuje proti pôžičke Grécku

Najčítanejší nemecký denník Bild sa nebojí vyjadriť svoj postoj k dôležitým zahraničnopolitickým otázkam. Bulvárne noviny vo štvrtkovom vydaní zverejnili na veľkej časti strany slovo „Nein“, teda „Nie“, ktoré adresovali zamýšľanej finančnej pomoci Grécku vo výške 3,7 miliardy eur. O tej majú nemeckí politici hlasovať v piatok, prísľubom Grékov je prijatie ďalších úsporných opatrení. Bild sa netají protigréckym postojom, šéfredaktora Kaia Diekmanna a šéfa politiky Bélu Andu podporil aj šéf webu Bild.de Julian Reichelt, ktorý pre čitateľov online verzie so svojou redakciou vyrobil špeciálnu verziu strany 2, na ktorej je slovo „Nein“ v hlavičke vo farbách gréckej vlajky, informuje Meedia.de. Čitatelia, ktorí takisto nesúhlasia s peniazmi pre zadlženú krajinu, si majú s touto stránkou urobiť „selfie“ a poslať ju do novín.

Apple odštartoval kampaň pre Apple Watch vo veľkom

Technologická firma Apple plánuje na jar uviesť na trh svoje prvé hodinky Apple Watch, ktoré mali premiéru už vlani. Výrobca Macov a iPhoneu teraz odštartoval reklamnú kampaň - dvanásťstranovou prezentáciou hodiniek v módnom magazíne Vogue. Hodinky sú zobrazené v životnej veľkosti, pričom kampaň je absolútne minimalistická - na bielom pozadí a bez modeliek. V iPadovej verzii Vogue vyšla aj animovaná verzia inzerátu. Hodinky s dotykovým displejom budú dostupné vo viacerých veľkostiach a farbách. Viac informácií o Apple Watch.

... Or this? #applewatch advertisement of the #future @voguemagazine #vogue #tablet #march2015

Video zveřejněné uživatelem POPPYOR. (@poppyorjewelry),

Facebook ponúka pomoc tým, čo myslia na samovraždu

Sociálna sieť Facebook uviedla nové funkcie, ktoré majú pomôcť používateľom mysliacim na samovraždu. Firma spolupracovala so špecializovanými organizáciami, ktoré sieti pomohli vytvoriť viaceré nástroje. Facebook by mal identifikovať posty, ktoré naznačujú, že niekto si chce ublížiť alebo pomýšľa na samovraždu, píše The Verge. Tieto príspevky sú následne nahlásené a používateľ je motivovaný, aby sa porozprával s expertom zo špecializovanej telefónnej linky. Facebook používateľa osloví s tým, že jeden z jeho/jej priateľov si myslí, že prechádza niečím komplikovaným. User následne môže kliknúť na možnosť sa s niekým porozprávať alebo si prečítať tipy. Nová funkcia sa dostane k používateľom v USA počas nasledujúcich mesiacov, sieť vraj pracuje aj na tom, aby sa nástroje dostali k ľudom po celom svete.

Facebook pomôže tým, čo myslia na samovraždu

New York Times sa otvorí čítateľským diskusiám

Denník New York Times plánuje rozšíriť počet článkov, ku ktorým čitatelia môžu pridávať vlastné komentáre. Množstvo sa má oproti súčasnosti zdvojnásobiť, k zmene má dôjsť ku koncu leta, píše Poynter.org. Denník je konzervatívny, čo sa týka používateľských diskusií. Moderuje ich a aj pri tomto kroku chce zabezpečiť kontrolu kvality príspevkov pod článkami. Ako dopĺňa Poynter, viaceré mediálne firmy ako Reuters, Popular Science či The Huffington Post buď úplne zatvorili, alebo výrazne obmedzili diskusné fóra. New York Times spolupracuje s denníkom The Washington Post a Mozilla Foundation na The Coral Project, čo je platforma pre vkladanie, zobrazovanie a moderovanie príspevkov ako sú obrázky, videá, komentáre či blog posty.

V Európe sa rozmáha aj japonská VoD platforma

Japonská streamovacia služba Wuaki.tv sa na starom kontinente rozširuje, najnovšie svoju službu uviedla v Taliansku. Tam ešte nepôsobí ani Netflix, ktorý krajinu na Apeninskom polostrove plánuje zahrnúť pri najbližšej expanzii. Wuaki prezývajú „japonským Amazonom“, v Európe je už dostupný vo Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku a Španielsku, kde je dokonca podľa Variety lídrom medzi video on-demand platformami s 1,4 miliónom používateľov. Šéf Wuaki Jacinto Roca počas predstavenia novinky v Taliansku uviedol, že ich online videotéka má za cieľ expanziu do 15 európskych krajín do konca tohto roku.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)