Obrázkové e-maily majú nízku doručiteľnosť
„E-mailové letáky“ sú plne obrázkové e-maily a väčšina príjemcov má problémy s ich zobrazením. Najpoužívanejšie aplikácie pre príjem e-mailov majú totiž v predvolenom nastavení ich zobrazovania zablokované. Ešte nepríjemnejšie sú tieto správy pre prijímateľa na mobilných zariadeniach. Nielenže sú obrázkové kampane na mobilných zariadeniach zle čitateľné a nemôžu byť responzívne, ale nárokujú si aj nemalé objemy prenesených dát, čo môže vzhľadom na FUP našich operátorov nejedného príjemcu nepríjemne prekvapiť. Vždy preto vytvárajte newsletter tak, aby mal v prvom rade prínos pre príjemcu.
Zásadným úskalím týchto "letákov" je aj samotná doručiteľnosť. Poprední prevádzkovatelia freemailových služieb začínajú túto formu e-mailových kampaní výrazne penalizovať vo svojich spamových filtroch a tak klesá pravdepodobnosť ich doručenia. Pokiaľ sa „letáku“ aj tak podarí prejsť cez spamový filter a doručí sa do pošty príjemcu, stále tu platia vyššie uvedené prekážky, ktoré podstatným spôsobom znižujú dostupnosť a teda aj účinnosť kampaní, čo sa opäť prejaví nižšou doručiteľnosťou ďalších správ. E-mail, ktorý pre príjemcu nie je prínosom, nič nepredá.
Prehodnocujte a vyhodnocujte svoje kampane
Príprava nových šablón s responzívnym dizajnom je zásadnou výzvou pre nejedno marketingové oddelenie, ktoré doteraz pracovalo s plne obrázkovými e-mailmi. Táto zmena má však obrovskú výhodu vo forme lepšej využiteľnosti a v prípade správnej realizácie aj vyššie úspešnosti. Pre marketérov nie je žiadnou novinkou, že perfektne zacielená a personalizovaná kampaň prinesie viac úžitku než kampaň rozoslaná v jednom znení plošne na celú databázu.
Prečo teda stále veľa spoločností necieli a nepersonalizuje svoje kampane? Jedným z dôvodov je často nedostatočný záujem o výsledky kampaní ako takých. Práve pre ľahkú cenovú dostupnosť e-mailového marketingu ako nástroja sa mnoho marketérov nevenuje vyhodnocovaniu výsledkov. To potom vedie len k uvažovaniu v rovine, aby výnosy z kampane predbehli jej náklady. Pričom je jedno, o koľko.
Práve zmena prístupu k dizajnu e-mailových kampaní je cestou nielen k lepšiemu zobrazeniu kampaní na mobiloch a zvýšeniu doručiteľnosti. Tento spôsob predovšetkým umožní marketérom lepšie pracovať s obsahom. Vďaka úspore času i financií na príprave grafiky sa budete môcť viac venovať personalizácii a segmentácii svojich kampaní. Výsledkom toho budú spokojní zákazníci, ktorí vidia, že sa im venujete s patričnou starostlivosťou a vašu správu budú považovať za pre nich prínosnú službu.
Ako teda e-maily personalizovať?
Za základ osobného prístupu k zákazníkovi sa obvykle považuje oslovenie menom či priezviskom. Štatistiky však ukazujú, že kľúčom k úspechu je vždy viacero vzájomne sa doplňujúcich prvkov. Ak bude mať vaša správa personalizované iba oslovenie, lepšie výsledky vám to neprinesie. A v určitých segmentoch vám to môže dokonca uškodiť.
Oveľa dôležitejší je preto samotný obsah oznámenia ako takého. Príjemca neočakáva, aby pre neho niekto pripravoval e-mail ručne a na mieru. To však neznamená, že nechce, aby obsah zodpovedal jeho želaniam a potrebám. Často to nemusí byť obsah na mieru konkrétnemu príjemcovi. Stačí, keď je personalizovaný pre určitý segment príjemcov, alebo je personalizovaný iba predmet, aj keď obsah ostane pre všetkých príjemcov rovnaký. Samozrejme, čím viac máte o svojich príjemcoch dát, tým lepšie môžete e-maily personalizovať.
Iné možnosti a potreby majú veľkoobchody, ktoré majú obvykle predajcov rozdelených medzi obchodníkov a do rôznych cenových kategórií, iné požiadavky majú banky, poisťovne či telekomunikační operátori, ktorí prideľujú klientom zástupcu alebo zákaznícku podporu. Keď sa však na tieto úplne rozdielne odbory pozrieme bližšie, zistíme, že ich spája možnosť využiť personalizáciu odosielateľa. To v praxi vyzerá tak, že vaši zákazníci budú oslovovaní prideleným obchodným zástupcom či klientskym poradcom, ktorého poznajú a vedia, že sa na neho môžu kedykoľvek obrátiť.
Personalizovať však možno aj pomerne nenápadne. Napr. tak, že budete do e-mailov vkladať adresu pobočky, ktorú má váš príjemca najbližšie, alebo pridáte informáciu o aktuálnom stave bonusových bodov, prípadne klientom zašlete špeciálnu ponuku platnú iba pre určitú lokalitu. V neposlednom rade môžete posielať blahoželania k sviatkom, v deň narodenín alebo k špeciálnym výročiam zákazníka, napr. keď ubehne rok od registrácie, zrealizuje x-tú objednávku v poradí a pod.
Nie všetko, čo na prvý pohľad vyzerá komplikovane, je také aj v skutočnosti. Väčšinu personalizovaných a segmentovaných kampaní je možné realizovať na základe stanovených pravidiel úplne automatizovane. Ak teda chcete aj vy pravidelne, automatizovane a predovšetkým personalizovane komunikovať s vašimi zákazníkmi a tým zvýšiť efektivitu vašich kampaní, obráťte sa na vášho poskytovateľa riešenia e-mailového marketingu a spoločne to zrealizujte.
Autor článku: Jakub Olexa, riaditeľ spoločnosti Mailkit, ktorá sa zaoberá poskytovaním komplexných riešení pre e-mailový marketing, www.mailkit.eu