Na Slovensku začala Empresa Media s distribúciou časopisu Interview a ešte v tomto roku pribudne aj lokálna verzia magazínu Exkluziv, uvádzal web MediaGuru.cz.

Že práve tieto dva časopisy budú vychádzať na slovenskom trhu, potvrdzuje aj text z webového inzerátu vydavateľstva. To u nás cezeň hľadá obchodného manažéra a Interview aj Exkluziv uvádza ako svoje zatiaľ jediné produkty v „slovenskom“ portfóliu.

Empresa si však u nás poistila názvy viacerých titulov, ktoré vydáva v Česku. Na slovenskom Úrade priemyselného vlastníctva požiadala v novembri okrem názvov Interview a Exkluziv aj o registráciu názvov Sedmička a Instinkt. V registri ministerstva kultúry zatiaľ zaevidovaný nie je žiadny z titulov. 

Aktualizované 4. 12.: Empresa Media v tlačovej správe potvrdila uvedenie dvoch titulov na slovenských trh v lokalizovanej verzii. Zároveň spresnila, že decembrové číslo Interview sa už dá kúpiť na stánkoch a  s vydávaním Exkluzivu začne na Slovensku 16. decembra. Oba časopisy majú podľa vydavateľstva aj vlastných redaktorov a dramaturgiu, nepôjde tak iba o preklad českých titulov.

Tvárou prvého čísla Interview je politička Magda Vášaryová. „Magazín Interview si prakticky ihneď po uvedení na trh obľúbili tisícky českých čitateľov. Sme presvedčení, že aj na Slovensku existuje veľa ľudí, ktorí sa vyhýbajú informačnému balastu a prázdnym slovám a vyhľadávajú skutočné čitateľské zážitky a obohatenie,“ povedal šéfredaktor mesačníka Miloš Kozumplík.

Exkluziv sa chce aj na našom trhu profilovať ako celebritný časopis so zameraním na bulvár a ľahšie témy. „Slovenský Exkluziv bude v rovnakom duchu ako ten český, samozrejme s väčším zameraním na slovenské celebrity. Okrem šoubiznisu a paparazzi sa môžu slovenskí čitatelia tešiť na módu, kozmetiku, varenie, cestovanie alebo články o sexe – teda rubriky, ktoré sú aj v českej verzii,“ uviedla vedúca redakcie Petra Pistulková.

Výkonný riaditeľ Empresa Media Daniel Köppl už skôr pre MediaGuru uviedol, že vydavateľstvo tituly na Slovensko uvádza bez podpory a s cieľom otestovať si možnosti slovenského trhu. Nevylúčil, že v prípade úspešného launchu sa počet titulov vydávaných na Slovensku rozšíri.

Na českom trhu vychádza Exkluziv ako spoločenský dvojtýždenník, časpis Interview zameraný na rozhovory má  mesačnú periodicitu. Instinkt aj Sedmička sú týždenníky. 

Okrem uvedených titulov má Empresa Media v portfóliu aj týždenník Týden, odborný časopis MarketingSalesMedia a magazíny pre mladších čitateľov Popcorn a Top dívky.

Najsilnejším tlačeným titulom vydavateľstva je spomínaná Sedmička, ktorá je najpredávanejším týždenníkom na trhu. V septembri tohto roka predávala v priemere 145 824 výtlačkov. 

Empresa Media prichádza na Slovensko. Začína s dvomi časopismi

Portfólio printov Empresa Media Zdroj: tyden.cz

Väčšinový vlastníkom Empresy je spomínaný J. Soukup, web Mediář.cz tento rok v septembri informoval, že menšinový podiel v spoločnosti prevzal čínsky investor China Energy Company Limited.

Ázijský hráč týmto spôsobom vstúpil aj do Soukupovej skupiny Médea, ktorá v Česku prevádzkuje najväčšiu mediálnu agentúru. Médea pôsobí aj na Slovensku, dosiaľ nakupovala médiá v spolupráci s Unimediou.

Médea len nedávno oznámila, že na Slovensku bude od budúceho roka pôsobiť v novom mediálnom dome, keď sa spojí s reklamnou agentúrou Loco Agency a mediálkou Penty Media and Digital Services. Tri subjekty budú na trhu spolupracovať od januára cez spoločnosť Media Connection.

Za Loco Agency stojí režisér a producent Peter Núñez. Ten s J. Soukupom spolupracuje aj pri televíznom biznise. V hudobnej stanici Barrandov Muzika patrí P. Núñezovi takmer polovičný podiel. Vlastní aj slovenskú stanicu Senzi, ktorej koncept sa stal predlohou pre český hudobný kanál. Senzi pôvodne zakladala skupina Joj, no podiel v stanici odpredala.