Ecopress dôvody nešpecifikoval, vydavateľstva však formulovalo, že sa spoluprácu rozhodlo „ukončiť s okamžitou platnosťou“.

Vedením obchodného úseku pre digitálne média bol poverený Radovan Gašparík, ktorý aj dosiaľ pôsobil v Ecopresse na pozícii sales managera.

J. Špaček obchodné oddelenie v Ecopresse do vlaňajšieho decembra sám viedol, následne po úprave jeho štruktúry sa zaradil k trojici tím lídrov, ktorí mali v agende jednotlivé segmenty – J. Špaček digitálne média a new business, Hospodárske noviny spadali pod Ladislava Ollého a sekcia HN magazines bola v kompetencii Ľuboša Borovského. Všetci traja spadali pod generálneho riaditeľa Milana Mokráňa.

Štruktúru následne upravil Mokráňov nástupca v Ecopresse Vladimír Mužík, ktorý v apríli zaujal miesto výkonného riaditeľa. Ako jeden z prvých krokov vrátil obchodného oddelenie do podoby s jedným riaditeľom oddelenia, ktorým sa stal Ladislav Ollé. J. Špaček a Ľ. Borovský vtedy ostali na svojich pozíciách, čo už v súčasnosti neplatí pre prvého menovaného. J. Špaček v Ecopresse pôsobil už aj v minulosti, inzercii následne šéfoval vo vydavateľstve Nivel Plus, ktoré má v portfóliu Bratislavské noviny, aby sa do Ecopressu znova vrátil. 

V Ecopresse pohyb neustáva. Skončil ďalší manažér

Len v minulom týždni prebehla u vydavateľa Hospodárskych novín zmena na úseku digitálnych médií, ktorým po novom šéfuje Ivan Hamšík. Dovtedajší riaditeľ Jozef Sukovský vo vydavateľstve k 31. máju skončil. I. Hamšík sa má sústrediť na skvalitnenie obsahu HNonline.sk a ďalších webov vydavateľstva. 

V júni z Ecopressu odíde aj šéfredaktorka Stratégií Miroslava Klempová, ktorá funkciu zastáva len od apríla tohto roka. Neoficiálne sa hovorí aj o ďalších plánovaných zmenách vo vedení - podľa nepotvrdených informácií končia vo vydavateľstve aj členka dozornej rady Gabriela Petreková a ďalšia vedúca zamestnankyňa, šéfka marketingu Daniela Záležáková. Vydavateľstvo sa k týmto pohybom nevyjadrilo.

V oblasti digitálnych médií uviedol Ecopress len pred nedávnom vlastný model spoplatnenia po tom, čo koncom vlaňajška vystúpil zo systému Piano. Popri viacerých variantoch predplácania obsahu prekvapilo vydavateľstvo najmä možnosťou 10-dňového predplatného za 9,90 eura. Za rovnakú sumu sa dá predplatiť celé Piano na tri mesiace.

Za posledných 12 mesiacov eviduje web HNonline.sk priemernú návštevnosť 531 246 RU. V marci tohto roka, keď sa na Slovensku konali prezidentské voľby, sa podobne ako viaceré ďalšie spravodajské portály dostal na maximum s vyše 659-tisíc RU.

Zmeny v Ecopresse sa diali aj v uplynulých týždňoch a mesiacoch. Z vydavateľstvo odišlo niekoľko novinárov vrátane komentátora Arpáda Szoltésza. Niektorí výpovede stiahli. Ecopress má okrem nového výkonného riaditeľa V. Mužíka od apríla aj novú finančnú riaditeľku Ivetu Griačovú. Organizačne je vydavateľstvo začlenené pod českú Mafru, ktoré podobne ako Ecopress vlani kúpil Agrofert podnikateľa Andreja Babiša.