V Ecopresse sa po nástupe Mužíka dejú prvé zmeny

Ladislav Ollé Zdroj: Ecopress

Ide o prvú úpravu štruktúry riadenia po nástupe nového šéfa vydavateľstva, Čecha Vladimíra Mužíka, ktorý od apríla nahradil vo funkcii Milana Mokráňa.

Ecopress štruktúru svojho obchodného oddelenia upravoval len vlani v decembri. Obchodu dovtedy šéfoval Jozef Špaček a L. Ollé bol jeho zástupcom.

Po novom malo oddelenie troch rovnocenných sales tím lídrov pre jednotlivé segmenty - Hospodárske noviny spadali pod Ladislava Ollého, Jozef Špaček mal na starosti digitálne médiá a new business a inzercia v odborných časopisoch v rámci sekcie HN magazines bola v kompetencii Ľuboša Borovského.

Vtedajšie zmeny na obchodnom úseku mali byť podľa M. Mokráňa začiatkom transformačného procesu vydavateľstva. Sales tím lídri spadali priamo pod generálneho riaditeľa.

Takto nastavenú manažérsku štruktúru V. Mužík vrátil do pôvodného formátu so samostatným riaditeľom oddelenia, ktorým sa stal spomínaný L. Ollé.

Sales tím lídri Jozef Špaček a Ľuboš Borovský ostávajú na svojich pozíciách. Vydavateľstvo neuvádza, či doplní tím aj o ďalšieho obchodníka pre denník Hospodárske noviny, ktoré dosiaľ boli agendou L. Ollého.

Podľa posledných dostupných hospodárskych výsledkov skončil Ecopress v strate predvlani aj rok predtým. V roku 2012 sa strata vyšplhala na úroveň 880-tisíc eur. V záporných hodnotách bol v prípade vydavateľstva predvlani aj zisk pred úrokmi, odpismi a zdanením (EBITDA) - strata bola 60-tisíc eur.

Pokles tržieb súvisí aj s kontinuálnym poklesom reklamných výdavkov, ktorý sa výrazne dotkol aj printových médií. V prípade Ecopressu sa to prejavilo v roku 2012 medziročným znížením celkových tržieb o takmer päť percent. Posledný raz vykázala spoločnosť čistý zisk 201-tisíc eur v roku 2010.

Ecopress vlani v apríli kúpila spoločnosť Agrofert podnikateľa Andreja Babiša. Vydavateľstvo redizajnovalo následne svoj denník Hospodárske noviny aj web HNonline.sk. Noviny prešli aj obsahovými zmenami. Na predaj to však pozitívny vplyv nemalo. Naopak, návštevnosť webu má stúpajúci trend, no v najbližšom období ho čaká spoplatnenie obsahu, ktoré plánuje vydavateľstvo uviesť po tom, čo vlani v decembri opustilo spoločný systém Piano.

Od decembra minulého roka je Ecopress priamou súčasťou českého vydavateľstva Mafra, ktoré Agrofert takisto nadobudol. Predsedom predstavenstva bol od mája minulého roka Robert Konopka, po fúzii s Mafrou a reštrukturalizácii je ním Štěpán Košík, ktorý predsedá aj Mafre. Členom predstavenstva Ecopressu sa pred niekoľkými týždňami stal aj Jakub Unger, externý poradca Agrofertu pre oblasť médií, ktorý predtým niekoľko rokov šéfoval obsahu v českom Centrum Holdings.