„Môžem povedať, že za 14 dní fungovania máme už vyššie príjmy než za celý rok v Piane. Samozrejme, nejde o žiadne horibilné sumy,“ načrtol V. Mužík.
Ecopress chce ďalej rozvíjať svoj vlastný systém spoplatnenia - HN konto, ktoré uviedlo v polovici mája. Na jeseň plánuje predstaviť v tomto smere ďalšie novinky. Za digitálne médiá zodpovedá vo vydavateľstve Ivan Hamšík, ktorého Ecopress angažoval len nedávno. Pod jeho vedením sa majú zmeny implementovať.
Podľa V. Mužíka bude Ecopress na poli digitálneho obsahu úzko spolupracovať s českou Mafrou, pod ktorú je priamo začlenený. České vydavateľstvo je podľa výkonného riaditeľa, ktorý je vo funkcii od apríla tohto roka, jedným z najsilnejších hráčov v Česku na poli digitálnych médií.
Mafre podľa V. Mužíka čoskoro Ecopress predstaví aj svoj rozvojový plán, ktorý ho má vrátiť k ziskovosti. Vlani skončilo vydavateľstvo v strate vyše milión eur. Podľa V. Mužíka za výrazným mínusom bol aj začiatok reštrukturalizácie spoločnosti, do ktorej sa investovalo 617-tisíc eur.
„Zatiaľ to vyzerá – a aprílové a májové výsledky to potvrdzujú - že by mala byť spoločnosť schopná vrátiť sa na konci roku do čiernych čísel,“ uviedol ďalej V. Mužík pre MediaGuru.cz.
Ďalšie prostriedky bude Ecopress šetriť napríklad aj presunutím tlače Hospodárskych novín do Mafraprintu v českom Olomouci. Ťažiť chce aj z väčšieho zdieľania obsahu s Mafrou.
V. Mužík zatiaľ nešpecifikoval, či niektoré z printových titulov Ecopress zruší, alebo nové zavedie. „Musíme to starostlivo prepočítať, nechceme nič vylučovať, a to sa týka aj prípadných akvizícií,“ dodal s tým, že v prípade Hospodárskych novín takisto nie je zamýšľaný žiadny relaunch. Naopak, nanovo naštartovať sa má odborný mesačník Stratégie.