Denník Sme má dnes sedemnásť rokov. Do roku ľudskej plnoletosti vstupuje vlajková loď vydavateľstva Petit Press ako druhý najpredávanejší a najsilnejší referenčný denník na trhu.
Sme je častým terčom kritiky vlády, najmä jej predsedu Roberta Fica. Zároveň je tiež považované za najväčšieho kritika práce jeho kabinetu.
Podľa hodnotenia analytika Gabriela Šípoša z blogu Slovak Press Watch je Sme pre Slovensko kľúčové a najlepšie médium. "Otvára bezkonkurenčne najviac káuz, a mnohé iné vie aj ďalej podporovať. Spravodajstvo dopĺňa výbornými komentármi a to celé je podporované ešte aj na európske pomery nadpriemernou internetovou platformou sme.sk," tvrdí Šípoš.
- Predajnosť denníkov v novembri - z Nového Času menej, zo Sme viac
Denník bol silný aj v rámci ostatného udeľovania najprestížnejších novinárskych ocenení. Z Novinárskej ceny 2008 si ich odniesol najviac – štyri.
Minulý rok sa stal polovičným spolukacionárom Petit Pressu vydavateľ českého denníka Mladá Fronta Dnes – spoločnosť Media Group Rheinische Post. Vo firme vystriedala nemeckú Verlagsgruppe Passau, ktorá zo Slovenska odišla. Partnerom pre Petit Press sa tak stala česká dcéra Media Group RP, mediálna skupina Mafra. Vydavateľstvo od začiatku avizovalo úzku spoluprácu oboch "mienkotvorných liberálnych novín".
- Nový majiteľ polovice v Petit Presse: Verlagsgruppe Passau strieda Media Group RP
"Pravidelne si s Mladou Frontou Dnes vymieňame plány a spoločne plánujeme zahraničné cesty, rozhovory, či výmeny spravodajských textov, ktoré sú zaujímavé aj pre druhú stranu," opisuje pre Mediálne.sk súčasnú realitu synergie šéfredaktor denníka Sme Matúš Kostolný. "Práve tento týždeň sme začali uverejňovať seriál Chudnite so Sme, ktorý pripravila redakcia Mladej Fronty. Vymieňame si obsah aj na webe a spolupracujeme napríklad aj v oblasti technickej podpory," dodal.
Zásadné zmeny v koncepcii denníka Sme Petit Press v roku 2010 neplánuje. "Aj naďalej sa budeme snažiť robiť seriózne, slušné a pútavé noviny," uzavrel Kostolný.
Z histórie vzniku denníka Sme
Predchodcom Sme bola Smena, ktorá začala vychádzať 23. mája 1948 ako týždenník, od 18. októbra 1949 dvojdenník a od 4. apríla 1953 denník vtedajšieho jednotného zväzu mládeže. Smena bola zameraná na mladých čitateľov. Popri Pravde a Práci to bol denník s najvyšším nákladom, ktorý sa pohyboval v osemdesiatych rokoch okolo 120-tisíc výtlačkov denne a ešte aj v roku 1992 bol na úrovni 115-tisíc.
Po novembri 1989 prevzala jeho vydávanie najskôr Nadácia detí a mládeže SR, ktorá bola aj vydavateľom siedmich časopisov pre deti a mládež a patrila Fondu detí a mládeže. Od roku 1993 prevzala noviny štátna akciová spoločnosť Denník Smena, jej majoritným vlastníkom bol opäť Fond detí a mládeže a zriaďovateľom Ministerstvo školstva SR.
K 1. januáru 1993 došlo k odvolaniu riaditeľa vydavateľstva Jozefa Weissa a šéfredaktora Karola Ježíka, oficiálne pre nepriaznivé ekonomické výsledky denníka. Odvolanie malo politické pozadie, lebo rok 1992 so ziskom 6,7 milióna korún bol jednoznačne ekonomicky úspešný. Na protest proti tomuto zásahu Mečiarovej vlády dalo výpoveď 50 redaktorov Smeny a v rekordnom čase – už 14. januára 1993 vyšiel denník Sme na nedeľu v náklade 118-tisíc kusov a o deň neskôr prvé výtlačky nového denníka Sme v náklade okolo 60-tisíc výtlačkov, ktorý sa postupne ustálil na vyše 40-tisíc.