„Keď sme prišli na to, že optimálny počet je 30 - 40 redaktorov, ktorí budú generovať množstvo obsahu, za ktoré budú ľudia platiť, tak rozhodnutie, či pridať noviny alebo nie, znamenalo veľmi malý finančný rozdiel,“ vrátil sa na podujatí Internet Advertising Conference v Česku do nedávnej histórie Denníka N T. Bella. Po štarte webu pribudol od 30. januára tohto roka tlačený Denník N vychádzajúci od pondelka do piatka. 

Nízke náklady na tlač sú podľa T. Bellu spôsobené vysokou kapacitou v regióne, kde sa možno rozhodovať medzi slovenskými, maďarskými, rakúskymi alebo českými tlačiarňami. Celková prevádzka denníka ale musí byť zisková. „Toto sa dostalo aj do našej akcionárskej zmluvy,“ povedal.

Štart média si vyžiadal v úvode asi 150-tisícovú investíciu vrátane reklamnej kampane. N Press v nej pokračuje aj v týchto dňoch – sponzoringové odkazy promujúce Denník N si platí na najsledovanejšej televízii Markíza v prime-time.

Súčasné mesačné prevádzkové náklady odhadol T. Bella rádovo takisto na asi 150-tisíc eur, príjmy na 110- až 130-tisíc. Zhruba tretinový podiel (34 percent) príjmu predstavuje on-line predplatné, predaj na stánkoch 17 percent.

Jeden z dvojice konateľov N Pressu očakáva, že titul bude dva roky v miernej strate. „Pri stabilnom náraste on-line predplatiteľov by do dvoch - troch rokov mal byť v prevádzkovom zisku,“ poznamenal.

V Česku sa T. Bellu pýtali aj na očakávania spolumajiteľov spoločnosti Eset, ktorým vo vydavateľstve patrí väčšinový 51-percentný podiel. „Jediné čo od nás chceli, aby do troch - štyroch rokov firma bola v zisku,“ povedal T. Bella.

Denník N má mesačne na webe vyše pol milióna návštevníkov, čo je asi štvrtina webu Sme.sk. Počet predplatiteľov k aktuálnemu dátumu predstavoval približne 10 400 ľudí.

Vydavateľstvo sa neplánuje aktuálne so svojimi aktivitami zamerať aj na susedné trhy, napríklad český, v budúcnosti to však nevylučuje. Jedným zo sledovaných ukazovateľov bude on-line predaj titulu do ČR.

„Zatiaľ nie. Uvidíme podľa on-line predaja do Čiech. Mali sme nejaké skôr technologické nápady, ktoré keby sa uchytili, tak si viem predstaviť, že to budeme ponúkať českým alebo maďarským médiám,“ odpovedal na otázku ohľadom možného vstupu na český trh T. Bella.

„Nejaká logika by tam bola. Zatiaľ je ale to veľmi ďaleko. Najprv musíme ukázať, že ten model vieme nielen nakresliť, ale aj realizovať. A potom asi budeme premýšľať čo ďalej,“ dodal.