Tému vytiahol na webe Denník N rovno v dvoch článkoch - v pondelok v príspevku Po boku premiéra Roberta Fica sa objavila nová žena a v utorok v texte Premiérova spolupracovníčka pózovala pre pánsky magazín, kde sa zameral na staršie erotické fotky modelky Márie Troškovej.
S premiérom sa zúčastnila utorkového rokovania na ministerstve školstva, o deň skôr sa na vládnom vozidle doviezla s R. Ficom aj na návštevu VOP Trenčín.
Témy sa hneď chopili aj viaceré bulvárne médiá, ktoré radi vyťahujú kontroverznú minulosť známych ľudí. Správy o M. Troškovej tak nakoniec vypálili proti Denníku N, ktorí viacerí čitatelia na sociálnej sieti začali obviňovať z bulvárnosti. O to viac, že noviny sa v úvodnej kampani profilovali ako „bez bulváru“.
V diskusiách na Facebooku sa objavila napríklad kritika, že zo strany denníka ide o „slut-shaming“ - spochybňovanie morálky a schopností ženy iba na základe jej sexuality.
Slut-shaming je ohavný vždy, aj keď je to Ficova asistentka.
— Pavol Hardos (@kolkava) 3. Březen 2015
Denník promptne reagoval na kritiku v komentári Romana Pataja. „Pri čítaní správy o novej žene v blízkosti slovenského premiéra mnohým čitateľom napadlo, že prinajmenšom s tým bulvárom to také isté nie je. Alebo ešte lepšie, pre mnohých to definitívne prestalo platiť,“ uviedol v úvode.
Venovať sa osobe M. Troškovej je podľa neho legitímne, pretože R. Fico je muž, ktorý riadi túto krajinu a „máme právo vedieť, kto sú jeho najbližší spolupracovníci, čo preňho robia a prečo si vybral práve ich“.
Známa z Brejku
M. Troškovú v médiách prvýkrát zviditeľnil pánsky magazín Brejk. Pre časopis, ktorý vydáva Spoločnosť 7 Plus, pózovala v roku 2009. Objavila sa vtedy na titulke májového čísla, magazínu poskytla aj rozhovor.
Časopis promptne zareagoval na záujem o niekdajšiu cover girl. Na webe linkuje na starší rozhovor, v ktorom aktualizoval nadpis (Ficova nová asistentka pre Brejk.sk: Otvorený rozhovor a silikóny ako bonus).
V roku 2007 sa 28-ročná rodáčka z Púchova zúčastnila na súťaži Miss Universe. V kalendári spoločnosti Zetor sa objavila v roku 2010, produkty výrobcu traktorov promovala spolu s Janou Minárikovou, Evou Cifrovou a Alexandrou Kotvanovou.
Spôsob propagácie traktorov v reklame takmer nahými modelkami by zrejme neprešiel na Rade pre reklamu. Vyzlečené slečny nesúvisia s propagovaným výrobkom, kampaň by tak bola označená ako sexistická.
Mária Trošková na titulke Brejku Zdroj: Mediálne.sk