Koncom mája vydavateľstvo Pegas 2 Slovakia oznámilo ukončenie vydávania titulu Národná obroda. Dlhodobo stratový úkaz na slovenskom trhu printov mal už svoje najlepšie časy za sebou. Dotovanie denníka, ktorý začal vychádzať vo svojej novodobej histórii 15. mája 1990, sa skončilo. V zápätí na to spoločnosť oznámila vznik nového titulu. "Nový denník by mal obsahovo vychádzať z terajšej Národnej obrody, ale v atraktívnejšom obale a menšom formáte na 32 stranách cez týždeň a víkendové číslo bude mať 48 strán," uviedol v tom čase riaditeľ vydavateľstva Ivan Čeredejev.


Konkrétne detaily sa od mája zmenili, idea však zostala. Novinkou je napríklad vydavateľstvo Novi, ktoré ešte nie je ani zapísané v Obchodnom registri. Denník, ktorý upúta čo najviac čitateľov - aféry, hviezdy, šport a reality show. Riaditeľ vydavateľstva Ivan Čeredejev nehovorí o bulváre, ale kvalite: „Je to tak ako s každým iným tovarom: musíte ponúknuť kvalitu a vzbudiť o ňu záujem...,“ hovorí aj v súvislosti s otázkou, či je na slovensku vôbec priestor na ďalší denník. Pôvodne zamýšľaný ťažkopádny názov No.1 vystriedal v lete zamýšľaný názov Dnes, vydavateľ sa nakoniec rozhodol vstúpiť na trh s titulom 24 hodín, denník pre každého.


Nový čas, na Slovensku synonymum bulváreho periodika, si však vydavateľ podľa vlastných slov za vzor neberie: „Budú to normálne noviny s dôrazom na vizuálne prvky a, rešpektujúc záujem čitateľa, s patričným priestorom na mapovanie spoločenského života, dodáva Čeredejev.


V prípade úspešného a etablovaného Nového času pri mapovaní a hlavne spôsobe podania obdobných informácií zohráva kľúčovú úlohu know-how jeho šéfredaktora. V prípade denníka 24 hodín na tejto stoličke zostáva šéf redakcie Národnej obrody Milan Stanislav. „Máme predstavu, ako robiť zaujímavé noviny a snažíme sa ju napĺňať. Určite nekorešponduje s hardcore bulvárom tak ako ho ponúka Nový čas. Ale ak chcete prirovnanie, tak oveľa viac Kurier ako Kronen Zeitung,“ upresňuje Čeredejev. V novom denníku bude pracovať aj časť redaktorov Národnej obrody.


Aký podiel na trhu titul dokáže zlákať by však v denníku neradi predpovedali, ich téza nie je nepochopiteľná: „Hlavnou úlohou je čo najskôr vytiahnuť náklad na úroveň, ktorá bude zaujímavá pre zadávateľov inzercie....“ Do systému overovania nákladov tlače chce denník vstúpiť na jar 2006.


Denník, ktorý sa v predaji prvýkrát objaví 31. augusta, nebude v rozpore s pôvodnými informáciami vychádzať v menšom formáte ako zaniknutá Národná obroda. Práve naopak, „veľké“ noviny s množstvom veľkých obrázkov sa chcú odlíšiť aj formátom, rozmery budú podľa vydavateľstva Novi 310 x 470 mm. Cena 10,- Sk sa bude nachádzať nad úrovňou Nového času, ale pod úrovňou SME a Pravdy.


Kampaň prebieha takmer výhradne v rozhlase, z iných médií len v televízii Markíza. Spoty sa objavujú v najlukratívnejšom čase pred 19:00. Na adresu vydavateľstva Perex, zástupca ktorého v médiách v súvisloti s týmto titulom naznačil možnosť vzniku „predvolebného“ denníka Čeredejev reaguje jednoznačne: „Na podnety z tejto firmy mám už roky len jedno slovo, ktoré je dostatočne známe.“