V decembri, kedy vydavateľstvá pred sviatočným obdobím pri mnohých tituloch posilnili marketingové aktivity, viacerým týždenníkom vzrástla predajnosť. Výrazný rast sa netýkal najpredávanejšieho týždenníka vydavateľstva Ringier – Nového Času pre ženy, ktorý si oproti novembru polepšil o necelých osemsto kusov na priemerných 226 668 z každého vydania. Lacný časopis predával v decembri roka 2006 o vyše 6 500 výtlačkov viac a v roku predtým dosiahol titul jednorazový výkyv až cez hranicu 270 tisíc exemplárov.
Neprehliadnite: Prehľad predajnosti denníkov.
Druhý najpredávanejší týždenník v poslednom mesiaci uplynulého roka bol časopis Plus 7 dní vydavateľstva Spoločnosť 7 Plus, ktorý si oproti novembru polepšil o vyše 16 tisíc exemplárov na priemerných 183 991 z každého vydania. Vianočný marketing v decembri 2006 bol efektívnejší – vtedy časopis predával priemerne takmer 210 tisíc výtlačkov, v roku 2005 vyše 216 tisíc kusov.
V decembri sa výraznejšie posilnila predajnosť aj Báječnej žene z rovnakého vydavateľského domu, z ktorej sa v poslednom mesiaci predávalo priemerne 163 864 exemplárov, čo bolo o takmer 9 tisíc kusov viac ako v novembri. V decembri 2006 sa časopis dostal takmer na 210 tisíc kusov, naopak rok predtým sa pred Vianocami predávalo z Báječnej ženy len nad 140 tisíc výtlačkov.
Štvrtý najpredávanejší týždenník bol Ringierov Život, ktorý v porovnaní s novembrom predal o 7 500 kusov viac – 136 244. V uplynulých rokoch sa magazín v rovnakom období približoval 150-tisícovej hranici.
K predajnosti Života sa v decembri priblížil programový magazín Eurotelevízia patriaci pod vydavateľstvo Bauer Media SK. Po kontinuálnom páde do júla sa jeho predajnosť až do novembra pohybovala okolo priemeru 103 tisíc kusov z každého vydania. V decembri však počet predaných výtlačkov vzrástol o vyše tridsaťtisíc kusov na 134 033. V rokoch predtým, kedy magazínu nekonkurovali lacnejšie programové dvojtýždenníky, bola predajnosť Eurotelevízie, samozrejme, vyššia – napríklad v roku 2005 dosiahla úroveň až 178 tisíc.
Z titulov, ktorých predajnosť nepresahuje hranicu stotisíc výtlačkov, v decembri výrazne – o desaťtisíc kusov narástol Bauerov Telemagazín na priemer 49 253 kusov.
Vianočné obdobie prialo aj seriózne zameraným časopisom s týždennou periodicitou. Týždeň sa tento rok po štvrtýkrát dostal cez 18 tisíc výtlačkov (18 224). Ekonomický týždenník TREND (patriaci pod vydavateľa Mediálne.sk – TREND Holding) dosiahol s priemernou decembrovou predajnosťou 18 148 výtlačkov rekordný výsledok.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroj údajov: ABC SR.
Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding.