Hulu na mobiloch (čiastočne) zadarmo
Digitálna videopožičovňa Hulu (obdoba Netflixu) chce nalákať nových predplatiteľov bezplatným obsahom na mobilných zariadeniach. Updateovaná aplikácia pre Android umožňuje prístup k niektorým reláciám aj bez mesačného predplatného. Grátis sa dajú sledovať napríklad reality šou The Bachelorette či America’s Got Talent, informuje Variety. Tieto relácie boli dosiaľ zadarmo iba na webe. Prístup k službe zo Slovenska, žiaľ, nie je možný bez technických trikov. Plná cena služby je 7,99 eura. Hulu je spoločný projekt spoločností Disney (ABC), 21st Century Fox (Fox) a NBCUniversal (NBC).
Kto sú najväčší ututlávači
Z vyše 90-tisíc žiadostí o vymazanie dovedna 300-tisíc linkov z výsledkov vyhľadávania (tzv. právo na zabudnutie) cez Google prišlo najviac z Francúzska (17 500 žiadostí / 58 000 linkov), Nemecka (16 500 / 57 000) a Veľkej Británie (12 000 / 44 000). Medzi ďalšími krajinami boli Španielsko (8 000 / 27 000), Taliansko (7 500 / 28 000) a Holandsko (5 500 / 21 000). Vyplýva to z listu spoločnosti Google, ktorý odpovedal na kritiku európskych ochrancov dát. Ako však poznamenáva The Verge, internetová firma v liste nejde veľmi do detailov, na základe čoho sa rozhodne, ktoré linky skryje a ktoré nie. Vysvetľuje skôr, ako sa dá o vymazanie odkazu požiadať.
LinkedInu rastú reklamné tržby
Profesionálnej sociálnej sieti LinkedIn výrazne rastú príjmy z reklamy. V druhom kvartáli celkové tržby stúpli medziročne o 47 % na 534 miliónov dolárov. Podobným tempom stúpali tržby z inzercie - o 44 % na 106 mil. USD. Ako poznamenáva AdAge.com, väčšina výnosov stále pochádza zo spoplatnených služieb LinkedInu (databáza kontaktov a podobne), chce však investovať do riešení, ktoré jej umožnia rást na poli reklamy. Pre tento účel firma kúpila start-up Bizo (určený na cielenie B2B reklamy) a zároveň spustila samostatnú verziu Navigátora - newsfeedu pre správy, blogposty a statusy.
Twitter začína prekladať hashtagy
Twitter svojim používateľom začína vysvetľovať skratkové hashtagy, teda tematické označenia zhlukom písmen začínajúcich mriežkou, všimol si The Wall Street Journal. Sociálna sieť tak zrejme myslí najmä na nových používateľov, ktorým chce „prekladom“ zaužívaných označení zjednodušiť úvodnú orientáciu. Twitter skratkový hashtag vysvetľuje v plnom znení priamo pod značkou - #mantud napríklad rozpísal ako Manchester United, #ointb ako Orange is the New Black (seriál). Naopak, hashtag #MH17 sa rovnakého postupu nedočkal a skratka nie je priradená k názvu majalzijského lietadla, ktoré zostrelili nad Ukrajinou.
Rakúšanovi bojujúci s Facebookom hlási ďalší útok
Nie všetci používatelia Facebooku sú aj jeho fanúšikmi. Chronický bojovník proti sociálnym sieťam, Rakúšan Max Schrems dal dokopy žalobu, ktorou sa rozhodol vystúpiť proti Facebooku. Nepáči sa mu, akým spôsobom spoločnosť (ne)ochraňuje dáta svojich používateľov, opisuje napríklad nemecký web Wuv.de. M. Schrems na podporu pozýva aj ďalších nespokojných používateľov, v prípade úspechu na súde chce, aby každý z nich dostal od Facebooku symbolické odškodné 500 eur. Autorovi iniciatívy sa nepáčia pravidlá, aké si Facebook stanovil pre zaobchádzania s dátami, ich využívanie na marketingové účely či vo vyhľadávaní Graph Search. Rakúšan upozorňuje aj na sledovanie internetových používateľov na iných stránkach, napríklad prostredníctvom plug-inu s tlačidlom „Páči sa mi to“.
Cowell nájde celosvetový talent
Známy producent a porotcovský kat Simon Cowell sa ešte v tomto roku dostane k realizácii svojej myšlienky o globálnom kole formátu Got Talent, lokalizovanom u nás ako Česko Slovensko má talent. Súťaž s účinkujúcimi z celého sveta by sa mohla uskutočniť koncom roka v Indii. Podľa webu Mirror.co.uk sa celosvetové kolo Talentu odohrá v decembri v meste Bombaj. V Indii sa formát teší podobne ako v mnohých ďalších krajinách popularite, na tamojšom trhu sa vysiela od roku 2009. Cowellova producentská firma Syco Entertainment by o chystanom projekte mala oficiálne informovať v najbližích hodinách.
Simon Cowell Zdroj: SITA/AP
Číne sa nepozdáva zahraničná produkcia na webe
Čína zvažuje zavedenie kvót pre množstvo zahraničných programov vysielaných cez webové videoslužby, informuje ChinaDaily.com. Pre krajinu by to znamenalo značné obmedzenie obsahu, ktorý vysielajú populárne internetové služby ako Sohu, Youku Tudou a Tencent, informuje web. Tie miestnym divákom sprostredkúvajú aj súčasné seriály ako House of Cards. Čínske úrady si na streamovaný obsah dávajú pozor už dlhšie, programy, ktoré chcú spoločnosti zaradiť do vysielania, musia pred nasadením vidieť členovia vládnej komisie. V apríli napríklad zakázali streamovanie seriálov The Big Bang Theory a The Good Wife bez bližšieho zdôvodnenia.
Staré známe a možno aj úplne nové
Triky v reklame Že hamburgery sa pre účely reklamy stylujú, ako sa len dá, je známa vec. No trikov v reklame je neúrekom - zemiaková kaša namiesto zmrzliny, šampón namiesto mlieka či olej do motora namiesto sirupu… pozrite si pekný prehľad v infografike.