Čítanosť denníkov klesla o ďalšie dve percentá

Podľa súhrnných výsledkov druhej a tretej tohtoročnej etapy reprezentatívneho prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI agentúry Median SK sa poradie v čítanosti slovenských denníkov nezmenilo.

Najčítanejším denníkom je naďalej bulvárny Nový Čas vydavateľského domu Ringier Slovakia, ktorý „včera čítalo“ 22,6 % respondentov starších ako štrnásť rokov, čo predstavuje približne jeden milión čitateľov. Oproti prieskumu z prvých dvoch kvartálov roku 2007 stúpla hodnota čítanosti o štatisticky bezvýznamné tri desatiny percentného bodu. Výraznejšie narástla hodnota čítanosti nameraná v samostatnom treťom kvartáli tohto roka na 24 %. Čítanosť denník doposiaľ kontinuálne klesala od začiatku roku 2005, kedy bola na úrovni 29,7 %.

Rásť sa darilo aj referenčným denníkom. Pravda vydavateľstva Perex si udržala druhú priečku čítanosti s 8,3 percentami medzi aprílom až septembrom, čo predstavuje priemerne 369-tisíc čitateľov. Oproti spriemerovaným číslam z prvých dvoch kvartálov klesla čítanosť denníka o 0,7 %, medzikvartálne je však badateľný rast. V treťom štvrťroku si Pravda polepšila o 1,8 percentných bodov na 9,2 %.

Čítanosť denníkov klesla o ďalšie dve percentá


Nový Čas zvrátil kontinuálny pokles svojej čítanosti.

Sme z produkcie vydavateľstva Petit Press si „včera prečítalo“ 7,7 % respondentov, teda približne 344-tisíc čitateľov. Denník zaznamenal v druhom a treťom kvartáli pokles o tri desatiny percentného bodu, ktorý je v rozmedzí štatistickej odchýlky.

Štvrtú priečku so 6,3 % a teda priemerne 282-tisíc čitateľmi obsadil tretíkrát anketovaný bulvárny denník Plus jeden deň vydavateľstva Spoločnosť 7 Plus. Korzár získal podľa súhrnných výsledkov za druhý a tretí kvartál 4,5-percentnú hodnotu čítanosti, Šport 2,8 %, Hospodárske noviny 2,7 %, Új Szó 1,9 %, Avízo 1,7 % a Prešovský večerník 0,3 %.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti predchádzajúcemu prieskumu (od 8. januára do 24. júna 2007) klesla o dva percentné body a predstavuje 42 percent populácie. Z odpovedí respondentov tiež vyplýva, že celoštátny denník čítalo za posledných 14 dní aspoň raz 85 percent populácie.

Uvedené údaje vyplývajú z výsledkov prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI, ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International od 2. apríla do 16. septembra 2007 na vzorke 4 024 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

Vývoj predajnosti tlače v sekcii Grafy a tabuľky > Tlač