Redaktor známy pod menom Riss vystúpil s obhajobou svojho týždenníka a karikaturistov Felixa a Coco po tom, ako rada mesta Amatrice podala žalobu na Charlie Hebdo za ilustrácie zosmiešňujúce túto prírodnú katastrofu a jej obete.
Riss však v utorok vo vysielaní rozhlasovej stanice France Inter tvrdil, že „smrť je vždy tabu (...), ale občas ho treba porušiť“. Dodal, že „pre nás“ je to obrázok žánru čierneho humoru, „aké sme robili aj predtým, nejde o nič mimoriadne“.
Riss vo svojom vystúpení, naopak, kritizoval diskutérov na sociálnych sieťach za ich nepriateľské výpady proti Charlie Hebdo. „Mnoho kriku pre nič,“ vyhlásil, pričom sa na adresu kritikov následne vyjadroval veľmi nevyberavo.
V súvislosti so zemetrasením v Amatrice sa na stránkach Charlie Hebdo objavili dve karikatúry. Prvá - od Felixa - prirovnáva zranené obete ničivého zemetrasenia k cestovinám pripraveným na spôsoby najtypickejšie pre túto časť Talianska: zakrvaveného muža na nich ilustrátor označil za cestoviny penne s paradajkovou omáčkou, doráňanú ženu za penne zapekané so syrom a telá obetí vyčnievajúce spod ruín zrútených domov za gratinované lazane.
This is not satire anymore, this is pure disrespect for those who lost their lives, I'm disgusted #CharlieHebdo pic.twitter.com/m12Y0ODO42
— alexandra (@alyciaxuality) 2. září 2016
V reakcii na polemiku, ktorú táto ilustrácia vyvolala, Charlie Hebdo zaradil do svojho nasledujúceho vydania karikatúru z dielne ilustrátorky Coco, ktorá škody napáchané zemetrasením v strednom Taliansku pripísala „mafii“, a to za výstavbu budov neschopných odolávať zemetraseniam.
Zdroj: Charlie Hebdo
Advokát mesta Amatrice Mario Cicchetti označil ilustrácie za „morbídnu, nezmyselnú a nepredstaviteľnú urážku obetí živlu“. Uznal, že kritika vrátane satiry je nedotknuteľným právom, a to tak v Taliansku, ako aj vo Francúzsku. Upozornil však súčasne, že nie všetko môže byť námetom pre satiru. Dodal, že v tomto prípade obe karikatúry urážajú pamiatku obetí zemetrasenia i preživších, ako aj samotné mesto Amatrice.