Na titulke má týždenník kreslenú repliku časti pôvodnej fotografie s utopeným dieťaťom ležiacim tvárou v piesku. O vhodnosti zverejnenia pôvodnej snímky v médiách sa viedli debaty.

V karikatúre Charlie Hebdo s hedlajnom „Tak blízko k cieľu...“ je obrázok doplnený o plážový bilbord s postavou pripomínajúcou maskota reťazca McDonald's. Na reklamnej ploche je text „Promo! Dve detské menu za cenu jedného“.

It is not the sea that divides us, but inhumanity..

Posted by Sabahh Oehsoe on 15. september 2015

Bilbord zjavne pranieruje bezcitnosť Európanov a ich konzumný spôsob života, keď čelíme jednej z najväčších ľudských tragédií súčasnosti, interpretoval myšlienku karikatúry pre Independent Maajid Nawaz z hnutia Quilliam, ktoré sa zaoberá civilizačnými stretmi a islamizmom.

V druhej karikatúre Charlie Hebdo je zobrazená postava pripomínajú Ježiša, vedľa ktorej sa topí v mori chlapec. Tomu trčia nad hladinou nohy.

Kresbu sprevádza text „Dôkaz, že Európa je kresťanská. Kresťania chodia po vode, moslimské deti sa topia“.

Posted by Lestat Monroe on 15. september 2015

Autorom oboch karikatúr je Laurent Sourisseau, ktorý tvorí pod prezývkou Riss. Je členom pôvodnej redakcie Charlie Hebdo, ktorá v januári tohto roka čelila teroristickému útoku práve pre karikatúry spojené s islamom. Riss streľbu prežil, no dodnes sa pohybuje výhradne s policajnou ochranou.

Reakcie na aktuálne kresby na seba nenechali dlho čakať. Turecký denník The Daily Sabah napríklad podľa HuffingtonPost napísal, že týždenník sa utopenému dieťaťu posmieva. Morocco World News uviedol, že satirický týždenník sa znova skrýva za slobodu prejavu.

Na sociálnych sieťach sa objavili názory o nevkusnosti obrázkov. Opačný názorový tábor tvrdí, že karikatúry nezľahčujú smrť dieťaťa, ale naopak správne sa vysmievajú Európe, ktorá nedokázala urobiť nič, aby podobnej tragédii zabránila.