Ilustráciu na obálke nového čísla, ktoré vychádza 6. januára, nakreslil Laurent Sourisseau, známy pod prezývkou Riss. V redakcii Charlie Hebdo bol aj v čase vlaňajšieho teroristického útoku, no streľbu prežil.
Na titulke nakreslil postavu pripomínajúceho Boha v podobe, ako sa zvykne stvárňovať v kresťanskom vnímaní. Na chrbte má však zavesený kalašnikov a je zašpinený od krvi. Obrázok dopĺňa nápis „Rok po: Vrah stále na úteku“. Ilustrácia môže odkazovať na to, že vrahovia aj iní náboženskí fanaticí zabíjajú v mene boha.
V sprievodnom komentári Riss podľa agentúry APA obraňuje ateizmus a vyzdvihuje odluku cirkvi od štátu, zároveň odsudzuje náboženských fanatikov, ktorí členom redakcie priali smrť, lebo si dovolili vysmievať sa z viery.
„Presvedčenie ateistov môže preniesť viac hôr ako náboženská viera,“ napísal Riss v editoriáli, v ktorom sa vracia k vlaňajšiemu útoku.
Špeciál Charlie Hebdo bude „dvojitým“ vydaním s 32 stranami namiesto obvyklých 16. Bude sa predávať za bežnú cenu troch eur a bude obsahovať kresby redaktorov zabitých pri útokoch a známych pod prezývkami a menami Charbo, Honoré, Cabu, Wolinski a Tignous. Doplnia ich príspevky súčasných autorov časopisu. Na stránkach satirického týždenníka sa objaví aj posolstvo niekoľkých významných osobností.
O mimoriadne vydanie je podľa redakcie už teraz veľký záujem vo Francúzsku aj v zahraničí, napríklad z Nemecka vraj prišla objednávka na 50-tisíc kusov.
Každý týždeň sa časopis predáva na stánkoch v náklade asi 100-tisíc exemplárov, z toho približne 10-tisíc v zahraničí. Ďalších asi 183-tisíc výtlačkov dostávajú do schránok predplatitelia.
Útok na Charlie Hebdo zo strany islamistov prebehol 7. januára 2015. Okrem 12 ľudí v redakcii zomrelo počas trojdňového teroru v metropole Francúzska a okolí ďalších päť ľudí.
Týždeň po atentátoch v redakcii zverejnil Charlie Hebdo „vydanie preživších“ s karikatúrou proroka Mohameda a nápisom „Všetko je odpustené“ na titulnej stránke.
Mohamed držal aj tabuľku s heslom „Je suis Charlie“ (Ja som Charlie), ktoré sa stalo symbolom podpory samotného týždenníka, ale aj celkovo slobody tlače a prejavu. Z tohto čísla sa po celom svete predalo zhruba 7,5 milióna kusov. Pred atentátom vychádzal týždenník v náklade 30-tisíc kusov.
Zdroj: Charlie Hebdo