Na titulke prvého nemeckého vydania nemôže chýbať kancelárka Angela Merkelová. Na obrázku leží na údržbovej plošine, pracovník Volkswagenu práve priniesol na výmenu nový výfuk a hovorí, že s ním to pôjde aj ďalšie štyri roky. Karikatúru dotvára slogan „Volskwagen stojí za Merkelovou“.
Podobizeň kancelárky využil vydavateľ aj pri kampani k uvedeniu časopisu. Na vizuáli sa vynímala A. Merkelová sediac na záchodovej doske, čítajúc Charlie Hebdo. Obrázok dopĺňal slogan „Charlie Hebdo pôsobí uvoľnujúco, odteraz aj v nemčine“.
Obálka prvého vydania Charlie Hebdo v nemčine Zdroj: facebook.com/Charlie Hebdo
Nemecká mutácia časopisu bude väčšinu obsahu preberať, titulku však má mať zakaždým vlastnú, ako aj zhruba dve strany vnútri, ktoré sa vo francúzskom origináli úzko viažu na domáce politické témy.
Charlie Hebdo začalo v Nemecku spoluprácu s niekoľkými prekladateľmi, ktorí pomáhajú vytvárať nemeckú verziu časopisu. Vedie ich šéfredaktorka s pseudonymom Minka Schneider, uvádza Meedia.de.
Týždenník bude v Nemecku vychádzať v náklade 200-tisíc kusov, predáva sa za štyri eurá. Postupne by mal nadviazať spoluprácu aj s miestnymi karikaturistami. Počká si však, ako sa časopis ujme.
„Pre nás je to skok do neznáma, dobrodružstvo. Nevieme, ako sa to celé vyvinie a či nás pochopia,“ cituje Etat.at šéfredaktora Charlie Hebdo Gérarda Biarda.
Uvedenie satirického časopisu v Nemecku má logiku, v krajine sa aj z francúzskej verzie predávalo doteraz okolo tisíc kusov týždenne.
Zo „špeciálu preživších“, ktorý Charlie Hebdo vydal krátko po známom teroristickom útoku na redakciu s 12 obeťami v roku 2015, sa v Nemecku predalo až 70-tisíc výtlačkov. Aj Nemci tak vyjadrili podporu tvorcom časopisu a slobode slova, ktorú po celom svete symbolizoval slogan Je suis Charlie (Ja som Charlie).
Charlie Hebdo v súčasnosti predáva 110-tisíc výtlačkov týždenne, 50-tisíc z nich odchádza predplatiteľom. Predaj je asi štyrikrát vyšší ako pred brutálnym útokom na redakciu, ktorým džihádisti reagovali na karikatúry Mohameda.