Vydavatelia troch bezplatných denníkov v Čechách spoločnosť Metro (denník Metro), spoločnosť Mafra (Metropolitní Expres) a Ringier ČR (24 hodin), zrejme budú spolupracovať. Informoval o tom portál Marketing & Media (M&M). Vydavatelia denníkov informáciu zatiaľ nepotvrdili.



České bezplatné denníky sa chcú spájať


Najsilnejší zo štyroch českých bezplatných titulov je Metro.

Vydavatelia bezplatných denníkov majú vytvoriť novú spoločnosť, cez ktorú chcú zefektívniť svoju činnosť. Rokovania malo iniciovať Metro. Zastúpenie v novej spoločnosti by mali mať i zvyšní dvaja vydavatelia denníkov. Najpravdepodobnejšou možnosťou pre spoluprácu je podľa informácii M&M spolupráca Metro International a skupinou Mafra. Pre Metro tento model nie je neznámy, spoločnú spoluprácu na trhu s bezplatnými denníkmi už má s vydavateľstvom Sanoma vo Fínsku a s ďalšími lokálnymi denníkmi najmä formou inzertných balíčkov.



Z hľadiska čítanosti podľa údajov českého auditu ABC z augusta tohto roku bol najčítanejším bezplatným denníkom Metro (341 tis. ks), druhé miesto patrí denníku 24 hodin (177 tis.) a tretie Metropolitnému Expresu (161 tis.). V Čechách vychádza aj bezplatný ekonomický denník E15.



Denníky Metro, Metropolitní Expres a 24 hodin majú na českom reklamnom trhu približne 12-percentný podiel. Objem inzercie preinvestovanej v denníku Metro tento rok do septembra presiahol podľa spoločnosti TNS Media Intelligence 569 mil. Kč. Metropolitní Expres získal za to isté obdobie 79 mil. Kč a 24 hodín 73 mil. Kč.