Vydavatelia troch bezplatných denníkov v Čechách spoločnosť Metro (denník Metro), spoločnosť Mafra (Metropolitní Expres) a Ringier ČR (24 hodin), zrejme budú spolupracovať. Informoval o tom portál Marketing & Media (M&M). Vydavatelia denníkov informáciu zatiaľ nepotvrdili.
Vydavatelia bezplatných denníkov majú vytvoriť novú spoločnosť, cez ktorú chcú zefektívniť svoju činnosť. Rokovania malo iniciovať Metro. Zastúpenie v novej spoločnosti by mali mať i zvyšní dvaja vydavatelia denníkov. Najpravdepodobnejšou možnosťou pre spoluprácu je podľa informácii M&M spolupráca Metro International a skupinou Mafra. Pre Metro tento model nie je neznámy, spoločnú spoluprácu na trhu s bezplatnými denníkmi už má s vydavateľstvom Sanoma vo Fínsku a s ďalšími lokálnymi denníkmi najmä formou inzertných balíčkov.
Z hľadiska čítanosti podľa údajov českého auditu ABC z augusta tohto roku bol najčítanejším bezplatným denníkom Metro (341 tis. ks), druhé miesto patrí denníku 24 hodin (177 tis.) a tretie Metropolitnému Expresu (161 tis.). V Čechách vychádza aj bezplatný ekonomický denník E15.
Denníky Metro, Metropolitní Expres a 24 hodin majú na českom reklamnom trhu približne 12-percentný podiel. Objem inzercie preinvestovanej v denníku Metro tento rok do septembra presiahol podľa spoločnosti TNS Media Intelligence 569 mil. Kč. Metropolitní Expres získal za to isté obdobie 79 mil. Kč a 24 hodín 73 mil. Kč.