W Press informoval Kanceláriu pre overovanie nákladov tlače o ukončení overovania svojho nákladu v júli. Aktuálne zverejnené dáta za mesiac jún sú už bez čísel predaja .týždňa.

Posledným overeným nákladom týždenníka budú údaje za druhý polrok vlaňajška. Náklad za prvý polrok 2018 sa už overovať nebude, informovala Kancelária.

W Press tvrdí, že audit už pre vydavateľstvo prestal mať význam. „Podarilo sa nám stabilizovať predplatiteľskú základňu aj predaj na stánkoch. Nakoľko však patríme k najmenším médiám na trhu, z hľadiska inzercie pre nás majú význam najmä dlhodobé reklamné spolupráce, ktoré realizujeme naprieč našimi platformami, a pri ktorých je pre našich reklamných partnerov dôležitejšie zloženie našich čitateľov než ich kvantita,“ uviedla pre Mediálne.sk marketingová manažérka W Pressu Veronika Pizano.

Podľa údajov zo systému .týždeň tento rok za prvých päť mesiacov roka predával v priemere 8 290 výtlačkov. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavovalo mierny nárast o 1,5 percenta. Májový predaj 7 787 kusov je však zároveň pre .týždeň doterajšie minimum v audite.

V ABC SR sú dlhodobo prítomné viaceré periodiká vrátane najpredávanejších novín, týždenníkov a mesačníkov. Z celoplošných všeobecných denníkov z neho naposledy v roku 2012 vystúpila Pravda, ktorá odvtedy svoje náklady meria samostatne a údaje zverejňuje na webe. 

Vydavatelia zapojení do systému ABC SR nezapočítavajú do predaného nákladu výtlačky predané za menej než polovicu štandardnej ceny ani exempláre vybártrované za služby, respektíve za sumu, ktorá nezodpovedá predajnej cene.

V údajoch o predanom náklade by sa tak nemali nachádzať výtlačky, ktoré vydavatelia rozdali zadarmo. Naopak výtlačky predané za aspoň 50 percent predajnej ceny partnerom a tretím osobám na základe faktúry spadajú pod tazkvaný marketingový predaj zarátavaný do celkového predaja. 

Spoločné overovanie nákladov sa začalo na Slovensku realizovať v roku 2000 s cieľom štandardizovať trh periodickej tlače. Kanceláriu pre overovanie nákladov založili Združenie vydavateľov periodickej tlače, Klub reklamných agentúr Slovenka a Slovenské združenie značkových výrobkov. Momentálne je v audite zapojených 16 vydavateľov a ich vyše 50 periodík.