Vydavateľstvo Motor-Presse Slovakia pracuje na relaunchi internetovej stránky náučného časopisu Geo. Zavďačiť sa tak podľa riaditeľa vydavateľstva Jána Koreckého chce "vernej a motivovanej komunite", ktorá sa okolo magazínu vytvára. Povedal to v krátkom rozhovore pre Mediálne.sk.

Časopis Geo dostane nový web a zrejme aj ďalší tematický špeciál


Obálka februárového čísla časopisu Geo.

"Web predstavíme v modernej, výrazne upgradovanej podobe. Tento relaunch vychádza z našich spoločných aktivít v rámci skupiny Geo International, čiže ním prechádzajú všetky stránky v krajinách, kde Geo vychádza," vysvetlil pre Mediálne.sk Korecký. V novej podobe by stránka mala fungovať od 1. apríla 2009.

Nemecká verzia webu časopisu Geo

Vydavateľstvo tiež plánuje v druhom polroku 2009 spustenie ďalšieho špeciálu z rodiny Geo pod názvom Geo Epocha. "Závisí to od podpory u reklamných klientov, pokiaľ by sa naše očakávania nenaplnili, tak by sme projekt posunuli do budúceho roka," upresnil Korecký. V materskom Nemecku sa táto mutácia časopisu venuje histórii.

V minulom roku vydalo Motor-Presse Slovakia aj dva cestovateľské špeciály časopisu pod názvom Geo Sezóna. Rovnaký plán má vydavateľstvo aj na tento rok. "Nebyť krízy, asi by sme periodicitu zhustili, keďže podobne ako Geo aj Geo Sezóna našiel vo svojej cieľovej skupine vzdelaných ľudí a náročných spotrebiteľov veľa priaznivcov a bez nejakej významnejšej reklamnej podpory sa veľmi dobre predával," hodnotí riaditeľ. Priemerná mesačná predajnosť časopisu Geo sa minulý rok podľa Koreckého pohybovala okolo 8500 kusov.

Vydavateľstvo sa pripravuje aj na dopady hospodárskej krízy. "Samozrejme, kríza, ktorá nám zmenšuje reklamné príjmy, nám dáva zabrať a hľadáme riešenia, ako poklesom príjmov čo najmenej utrpieť. Jednou z možností je v čase najnižšíich reklamných aktivít (január-február, júl-august) vydanie dvojčísel, čo je však zatiaľ v štádiu úvah a závisí od vývoja trhu," povedal Ján Korecký. "Uvedomujeme si, že v čase krízy budú mať ľudia menej peňazí na spotrebu, určite budú väčšmi zvažovať svoje výdavky, no chceme veriť, že kvalitu si doprajú. V tomto presvedčení nás posilňuje aj skutočnosť, že čitatelia Geo sú zväčša z vyšších príjmových skupín," uzavrel.

Geo vychádza v domovskom Nemecku od roku 1976. Jeho mutácie začali postupne vychádzať vo vyše dvadsiatke ďalších krajín sveta. Vydavateľstvo Motor-Presse Slovakia sa venuje najmä vydávaniu motoristického časopisu Auto, motor a šport a jeho rôznych špeciálov. Je pobočkou vydavateľského domu Motor-Presse International Verlagsgesellschaft a súčasťou koncernu Gruner + Jahr.