Steve Forbes Zdroj: SITA/AP
K záujemcom o kúpu amerického vydavateľstva Forbes Media patrí najnovšie aj európska spoločnosť Axel Springer.
Nemecká firma vydávajúci druhý najväčší európsky denník Bild by mala dať spoločnosti konkrétnu cenovú ponuku v priebehu januára, uvádza The Wall Street Journal na základe informácií od nemenovaných zdrojov.
Podľa denníka by akvizícia Forbesu zo strany nemeckého vydavateľstva bola ďalším krokom k posilneniu digitálnych aktivít, ktorých podiel na celkových príjmoch spoločnosti sa rapídne zvyšuje. Axel Springer na webe skôr ako ostatní európski konkurenti zaviedol platobné schránky, takzvané paywally a na digitál sa chce vo väčšej miere orientovať aj naďalej.
O Forbes, ktorý je opäť na predaj od novembra minulého roka, má záujem viacero ďalších subjektov. Medzi nimi sú aj bohatí investori z Číny a Singapuru. Firmu chce údajne odkúpiť aj investičná skupina Jacka Laschevera, ktorý momentálne pre Forbes pracuje ako vedúci oddelenia konferencií.
Vlastníci časopisu, rodina Forbesovcov, očakáva od transakcie 400 až 500 miliónov dolárov, Bloomberg vlani uviedol, že podľa odhadov finančníkov sa však napokon budú musieť uspokojiť zhruba s polovicou.
Forbes okrem vydávania časopisu zameriava svoj biznis na organizovanie konferencií a takisto stále viac na digitálny obsah – prevádzkuje web Forbes.com, na ktorom okrem klasickej inzercie ponúka zadávateľom oficiálne aj sponzorské články. Zadávatelia si tak môžu kúpiť priestor v redakčnom obsahu, inzertné články sa líšia od klasických len označením v hlavičke. Na svojej stránke dáva zároveň priestor stovkám blogerov, ktorí prispievajú zdarma alebo len za symbolickú odmenu.
Práve web je pre vydavateľstvo v posledných rokoch najperspektívnejším zdrojom príjmov pri klesajúcich investíciách zadávateľov do printovej inzercie, ktorým čelí celý trh. Ani tržby z digitálu však nezabraňujú klesajúcim ziskom firmy, ktorá v roku 2006 predala menšinový podiel svojich akcií spoločnosti Elevation Partners za 240 miliónov dolárov a o štyri roky neskôr sa vzdala v prospech Newyorskej univerzity aj svojej budovy v lukratívnej lokalite, kde vydavateľstvo sídlilo skoro polstoročia.
Už v minulosti mal Forbes ponuku na odkúpenie celého vydavateľstva od amerického giganta Condé Nast. V roku 2004 zhruba 400-miliónovy deal odmietol, cenu považoval za nízku, napísal vo svojej knihe o rodine Forbesovcov Stewart Pinkerton.
Časopis Forbes je známy aj mimo USA, licenciu na vydávanie mutácií má takmer 30 spoločností po celom svete, medzi nimi aj Business Consulting & Media, ktorá slovenskú verziu vydáva od roku 2010.
Časopis Forbes Zdroj: SITA/AP
Otec časopisu Bertie Charles Forbes založil periodikum v roku 1917, od roku 1990 ho vedie jeho vnuk Steve Forbes, ktorý v roku 2010 najal ako výkonného riaditeľa vydavateľstva Mikea Perlisa, prvého CEO mimo rodiny Forbsovcov.
V Amerika vychádza Forbes ako dvojtýždenník v náklade vyše 900-tisíc výtlačkov. Magazín je globálne známy aj pre svoj pravidelný rebríček, v ktorom každoročne vyhodnocuje najbohatších ľudí planéty. Web časopisu má mesačnú návštevnosť okolo 18 miliónov unikátnych používateľov.