Zásadnú zmenu vidno už na titulke, kde je namiesto obnaženej slečny, zrejme prvý raz v histórii časopisu muž – hokejista Marián Hossa, s ktorým urobil rozhovor Marcel Forgáč. Odhalená dáma sa v čísle nachádza len na predposlednej strane v rubrike Local Girl. Fotoeditoriál vnútri čísla je s herečkou Vlastinou Svátkovou, ktorá je v spodnej bielizni. V rubrike s názvom hot&smart chce redakcia dávať priestor ženám, ktoré majú nielen čo ukázať, ale aj čo povedať.
„Odhalená žena v lascívnych polohách nemá byť hlavnou témou časopisu. Doba je inde, chceme priniesť magazín, ktorý zaujme cieľovku, čo v printe potrebuje zaujímavý, moderný obsah. Kto hľadá prvoplánovú erotiku, na webe mu na to stačí jeden klik, na to už prišiel aj Playboy. Magazín má priniesť niečo viac, nemá to byť len o listovaní, ale nejakej pridanej hodnote,“ povedal pre Mediálne.sk P. Novák.
„Neznamená to, že sa už v Breaku nebudú objavovať ženy, občas sa dostanú aj na obálku, nechceme však podliezať hranicu vkusu a pracovať so samoúčelnou nahotou,“ pokračoval.
Do sekcie Local Girl bude napríklad redakcia hľadať miestne dievčatá, ktoré sa štandardne fotografovaniu aktov nevenujú. Priestor chcú dať zároveň menej známym fotografom.
Ženám a vzťahovým témam, ale aj erotike sa však mieni Break venovať naďalej. „Celkovo obsahu týkajúceho sa sexu v časopise asi nebude zásadne menej, skôr uberieme zo silikónov a botoxu,“ načrtol P. Novák.
Časopis pripravuje tím v novom zložení, okrem šéfredaktora P. Nováka je novou tvárou editorka Adriana Forgáčová, ktorá predtým pracovala v Eve a Adamovi vo vydavateľstve Ringier Axel Springer. Break má aj novú obrazovú editorku Janu Lištiakovú. Redakčne bude spolupracovať s viacerými stálymi externistami, medzi nimi sú aj známe tváre ako Pišta Vandal, Samo Marec či Mário Gešvantner.
Break dostal spomínaný menší formát a matný papier na obálke, čo má navodiť pocit „lepšieho“, exkluzívnejšieho produktu. „Keď sme robili kreatívny koncept, pozreli sme sa aj na zahraničné vzory ako Esquire či GQ. Chceli by sme sa profilovať podobne ako tieto tituly, obsahovo aj vizuálne. Súvisí s tým aj praktickejší formát vhodný do ruky aj do tašky,“ poznamenal P. Novák.
Dizajn nového Breaku pripravilo štúdio Zelená lúka, za ktorým stojí Martin Mistrík. Refresh magazínu priniesol aj upravený názov a logo. „Nie som nejaký zástanca anglicizmov, ale myslím si, že slovo ‚break‘ znesie aj pôvodné písanie, hlavne u cieľovky, ktorá nás číta. Nápad mal dobrú odozvu, tak sme si na to trúfli. Ľahšie sa nám vďaka kombinácii písmen tvorilo aj nové logo,“ vysvetlil P. Novák.
Magazín sa predáva za nezmenenú cenu 2,90 eura. Podľa šéfredaktora je ambíciou zvýšiť aj počet strán. Predaj časopisu tento rok v auguste dosiahol podľa auditu ABC SR 7 116 výtlačkov. Medziročne je pokles titulu za prvých osem mesiacov roka na úrovni 15,3 percenta.