Bratislavský Večerník vychádzal pôvodne už od polovice minulého storočia, v časoch najväčšieho rozmachu aj v 60-tisícovom náklade. V novodobej histórii viackrát menil majiteľov, až kým nezanikol.
Na tradíciu periodika teraz po viacročnej pauze nadviaže eseročka Promotion, ktorá už k štartu denníka spustila aj bilbordovú kampaň.
Prvýkrát vyjde „obnovený“ Večerník v stredu 2. septembra, predávať sa bude za 49 centov. Vychádzať bude od pondelka do piatka, pričom v prvých štyroch dňoch týždňa na ôsmich stranách, pred víkendom na 16.
Podľa M. Krajčírovej počítajú na úvod s nákladom 10-tisíc kusov. O tlačiarni, ktorá periodikum bude tlačiť, ešte nie je rozhodnuté, rokovania naďalej prebiehajú.
Noviny budú chcieť nadviazať na profiláciu tradičného periodika. „Okrem aktuálneho spravodajstva sa zameriame predovšetkým na servis, samosprávu, kultúru, bratislavské zaujímavosti a prepojenie histórie a súčasnosti,“ uviedla pre Mediálne.sk M. Krajčírová, ktorá v minulosti pôsobila aj v televízii Markíza.
„Vo Večerníku som kedysi pracovala, vždy bol medzi Bratislavčanmi obľúbený, preto som uvítala túto šancu na jeho znovuzrodenie,“ vysvetlila M. Krajčírová, prečo sa rozhodla prijať ponuku viesť večerník.
Vznikajúce médium má podľa šéfredaktorky ambíciu byť novinami všetkých Bratislavčanov. „Mali by u nich podporiť lokálpatriotizmus, hrdosť na svoje mesto a pomôcť čitateľom spoznať Bratislavu aj z tej menej známej stránky.“
Vo vedení redakcie bude okrem M. Krajčírovej aj jej zástupkyňa Silvia Vnenková. Médium bude tvoriť osem píšucich redaktorov, medzi ktorými sú Lucia Špaňúrová, Diana Pallaghy, Gabi Halmová či Matúš Német.
Súčasťou tímu sú aj fotoreportér Miro Košírer, fotograf Rasťo Mišík a dvaja grafici. Onlinovú verziu s aktuálnym spravodajstvom zastreší Lenka Bartošíková. Kolektív sa podľa M. Krajčírovej ešte kreuje. Redakcia bude sídliť na Moyzesovej ulici v Starom Meste.
Nový Večerník nadviaže na „starý“ nielen obsahovo, ale aj vizuálne. Pracuje s podobným logom, na aké boli Bratislavčania zvyknutí aj v minulosti. Dizajn aj samotný názov si vydavateľ poistil na Úrade priemyselného vlastníctva. „Nadväzujeme na grafiku ‚starého‘ Večerníka, čím sa hlásime k úspešnej tradícii,“ podotkla M. Krajčírová.
Okrem prebiehajúcej bilbordovej kampane sa chystá vydavateľstvo spropagovať Večerník aj v rádiu Jemné. „Chystá sa aj guerilla marketing formou špecificky identifikovateľných kolportérov. V deň vydania nultého čísla 2. septembra plánujeme zároveň veľký event na Hlavnom námestí od 18. hodiny, na ktorý srdečne všetkých pozývame,“ dodala M. Krajčírová.
„S vydavateľom Slovenky nič nemáme“
Pozadie vydavateľa obnoveného Večerníka vedie k podnikateľským aktivitám manželov Rehákovcov. M. Reháková je konateľkou vydavateľstva Star Production, ktoré má v portfóliu napríklad týždenník Slovenka či bezplatný mesačník pre Bratislavčanov Metropola.
Podnikateľke patrí aj eseročka Agentúra Promotion, ktorá sídli na rovnakej adrese – Dr. Vladimíra Clementisa 10. Agentúra organizuje napríklad Bratislavské módne dni, internetovú doménu firmy vlastní podľa sk-nic.sk spoločnosť Promotion Bohuslava Vajcíka.
Večerník bude vydávať práve Promotion, ktorá už o tom informovala aj ministerstvo kultúry. B. Vajcík v minulosti vo firmách Rehákovej manžela Ladislava pôsobil ako ekonóm.
Do vlaňajšieho marca figuroval aj v orgánoch spoločnosti Tam Art Productions, ktorej patrí licencia na vysielanie rádia Jemné. Tam Art sídli takisto na Ulici Dr. Vladimíra Clementisa 10.
L. Rehák v minulosti spolu s Martinom Lengyelom rádio s pôvodným názvom Jemné melódie zakladal po tom, čo zosieťovali viacero regionálnych staníc.
„Redakcia, tak ako každá iná, má svoje samostatné vedenie. Večerník nepatrí do portfólia vydavateľstva, ktoré vydáva Slovenku,“ uviedla k otázke o napojení na vydavateľstvo Slovenky a jeho vlastníkov M. Krajčírová, ktorá pre Star Production donedávna pracovala.