Aktualizácia: Jednou z podmienok úspechu programového časopisu je dobrý formát, myslia si vo vydavateľstve Bauer. "Formát, ktorá umožní vyrobiť komfortný, praktický a prehľadný TV program. Skúsenosť s TV Maxom nás presvedčila, že tento faktor zohráva pri rozhodovaní čitateľov dôležitú úlohu. Prečo to teda neskúsiť aj v prípade Telemagazínu," povedala šéfredaktorka TV časopisov spoločnosti Bauer Elena Slováková. Pre Mediálne.sk hovorila viac o zmene formátu najslabšie predávaneho programového časopisu v skupine.

Neúspech "ženskej" koncepcie Telemagazínu podľa nej spôsobila silná konkurencia lacných dvojtýždenníkov a finančná kríza. Priznáva tiež, že formát jednoducho nenašiel odozvu u čitateľov. "Pre slovenského čitateľa kombinácia TV programu so ženskými témami nie je atraktívna natoľko, aby jej dal prednosť pred klasickým TV magazínom," hovorí po roku skúsenosti s vedením časopisu.

O novom formáte programového časopisu hovorí ako o formáte pre "staršiu alebo menej solventnú a menej náročnú divácku skupinu, ktorá sa potrebuje predovšetkým rýchlo zorientovať v televíznej ponuke dňa a hľadá lacný, prehľadný TV program." Ambícia Baueru je podľa Slovákovej udržať predaj okolo 50 - tisíc kusov týždenne.

 

 

 


Zverejnené 18. januára:

bauer_media_sk_logo_krasne.gif
bauer_media_sk_logo_krasne.gif

Telemagazín sa výrazne zmenil. Programový týždenník vydavateľstva Bauer Media SK je počnúc aktuálnym číslom 4/2010 značne menší, okrem formátu však došlo aj k úpravám obsahovej koncepcie. 

Miesto pôvodného rozmeru 20 x 28 cm dostal Telemagazín vďaka novému formátu 20 x 22,5 cm takmer štvorcový vzhľad. Titulná strana je vizuálne pestrejšia a farebnejšia.  Rozsah ostal nezmenený - 40 plnofarebných strán za 40 centov.

Obsahovo sa časopis odklonil od doterajšej orientácie na ženy. Zmizli servisné strany venované príbehom zo života, bývaniu, kráse či zdraviu, ako aj poradňa. Výrazne okresané bolo aj varenie.

Uvoľnený priestor využilo vydavateľstvo na rozšírenie programového servisu, každý deň v týždni má po novom miesto troch k dispozícii štyri programové strany. Počet staníc sa zvýšil z 26 na 30, pribudli rozpisy HBO, Zone Reality, Viasat History a AXN.

Bauer sa opäť snaží vzkriesiť Telemagazín. Zmenšil ho a vyhodil ženské témy (aktualizácia)

Zdroj: porovnanie

Publicistika po novom obsadila iba úvodnú časť týždenníka, na siedmich stranách obsahuje televízne aktuality, informácie o domácich i zahraničných celebritách, profil televíznej osobnosti a rubriky kuchyňa a teletip týždňa.

Zmeny prichádzajú po vyše roku od posledného pokusu o záchranu čoraz slabšie predávaného časopisu. Vydavateľstvo ho chcelo vyprofilovať ako lacný TV guide, ktorý okrem televízneho programu najsledovanejších staníc prináša aj vlastnú publicistiku, zameranú na ženského čitateľa. Nová koncepcia však pozitívny efekt z hľadiska predajnosti nepriniesla.

Ako sa Telemagazín menil:

Predtým Bauer prekopal koncepciu Telemagazínu v marci 2008, necelého pol roka od akvizície troch programových titulov konkurenčného Ringieru. Pridal krížovku na každý deň a lákal čitateľov na množstvo vených cien. Uskutočnené zmeny však ani vtedy predajnosti nepomohli.

Od začiatku roku 2006 predajnosť Telemagazínu klesla z približne 70-tisíc na aktuálne hodnoty pod hranicou 30-tisíc predaných výtlačkov. Naposledy v novembri 2009 sa z neho predalo 28 508 výtlačkov. Jeho ťažkosti sa začali nástupom mimoriadne úspešného domovského dvojtýždenníka TV Max, ktorý v súčasnosti predáva vyše 160-tisíc kusov.   

Správu budeme aktualizovať. Mediálne.sk zisťuje stanovisko vydavateľstva Bauer Media SK k uskutočneným zmenám.